آماده باشید؛‌ قوها دارند می‌آیند!

ملوان، تیم دوست‌داشتنی گیلان با دو ستاره استقلال در آستانه بازگشت به لیگ برتر

ملوان انزلی علاوه بر نمایش های خوبی که در لیگ یک داشته ،‌دو سرباز استقلال را نیز جذب کرد؛ آنها حالا به صعود امیدوارتر شده‌اند.

شهروندآنلاین: نام ملوان که می‌آید ناخودآگاه خاطرات ریز و درشت زیادی برای فوتبالدوستان تداعی می‌شود؛ تیمی ریشه‌دار و محبوب از استان گیلان و شهر انزلی که با هواداران پرشمارش همواره طرفداران زیادی داشته است. انزلی‌چی‌ها به طور واقعی با این تیم زندگی می‌کنند و هرجای این شهر که بروید، مردم امیدوار به درخشش تیمی هستند که لقب «قوهای سپید» را یدک می‌کشد.

این تیم دوست داشتنی حالا چند سالی است به لیگ دسته اول سقوط کرده و از سطح برتر فوتبال به دور است؛ بعد از چند سال که ملوان مشکلات مالی متعددی را تجربه می‌کرد، امسال این تیم با حمایت برخی مسئولان نیروی دریایی ارتش و البته وسط آمدن برخی اسطوره ها دوباره زنده شده و در آستانه بازگشت به لیگ برتر است.

پژمان و مازیار و خدمت به ملوان دوست‌داشتنی

از ابتدای فصل پژمان نوری هافبک سابق تیم ملی که خود از ستاره های سابق ملوان است و از این تیم رشد کردو به تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس رسید، همراه با مازیار زارع دیگر ملی پوش سابق ملوان آستین همت بالا زدند و با آوردن برخی مسئولان شهری انزلی و استانی گیلان پای کار توانستند این تیم را در شرایط خوب مالی قرار بدهند.

از این رو حالا ملوان با سرمربیگری مازیار زارع توانسته در کورس صعود به لیگ برتر گوی سبقت را برباید و در صدرجدول لیگ یک قرار بگیرد. ملوان در فصل جاری لیگ دسته اول با حمایت های برخی مسئولان و البته تدابیری که پژمان نوری و مازیار زارع دو اسطوره این باشگاه اندیشیدند نتایج خوبی در لیگ یک کسب کرده و حالا با کسب 43 امتیاز از 19 بازی در صدرجدول قرار دارد.

ملوانان اکنون 6 امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارند و خیلی ها صعود این تیم به لیگ برتر را پیش‌بینی کرده‌اند.

دو ستاره استقلال، قوها را قدرتمندتر کردند

شرایط ملوان با یک توفیق اجباری برای این تیم همراه شده است. سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو بازیکن استقلال که به اجبار باید به خدمت سربازی بروند، حالا کد خدمتی شان برای ملوان صادر شده و همین موضوع باعث می‌شود قوهای انزلی قدرتمند تر هم بشوند.

حضور اجباری سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که سرباز شده‌اند در ملوان هم به قدرت این تیم خواهد افزود و انزلی‌چی ها را به یک تیم پرستاره تبدیل می‌کند. ملوان همین حالا در ترکیب خود بازیکنانی مثل صادق بارانی، مهدی مومنی و… با سابقه زیاد لیگ برتر را در اختیار دارد اما اضافه شدن مرادمند و یزدانی نیز می‌تواند کمک شایانی به این تیم در راه صعود به لیگ برتر انجام بدهد.

قطعا یزدانی و مرادمند که طی روزهای گذشته بابت عدم حضورشان در لیگ برتر و از دست دادن احتمالی جام جهانی گلایه هایی را داشته‌اند،  انگیزه زیادی دارند تا بتوانند با ملوان به لیگ برتر صعود کنند و دوباره در دسته برتر فوتبال ایران بازی کنند. موضوعی که به دلیل خدمت سربازی فعلا از آن محروم شده‌اند.

حالا ملوان قدرتمند و صدرنشین پرستاره هم شده و از همین حالا که 15 هفته تاپایان لیگ یک باقی مانده خیلی ها آواز صعود این تیم به لیگ برتر را سر داده‌اند. اتفاقی که با توجه به داشتن هواداران پرتعداد بسیار جذاب هم خواهد بود.

ملوان در چارچوب رقابت های هفته بیستم لیگ یک روز شنبه میهمان قشقایی شیراز است اما هنوز مشخص نیست سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند می‌توانند در ترکیب این تیم به میدان بروند یا اینکه کارت بازی شان دیرتر صادر خواهد شد.

قوها دارند برمی‌گردند

بازگشت ملوان به لیگ برتر فوتبال اتفاق جالبی محسوب می‌شود؛ حالا که همه اهالی فوتبال انتظار حضور دوباره تماشاگران در مسابقات فوتبال را می‌کشند، در صورتی که سال آینده ملوان لیگ برتری شود و بازی ها هم با تماشاگر برگزار شود،‌شاهد اتفاقات جالبی در ورزشگاه پیر انزلی خواهیم بود. ورزشگاهی که با همت مسئولان شرایط خوبی از نظر چمن و امکانات پیدا کرده انتظار میزبانی از لیگ برتر را می‌کشد و باید دید تا چند ماه آینده این موضوع محقق می‌شود یا خیر.

امکان ویژه با حضور ملوان در لیگ برتر

در سال های گذشته کمبود تیم نظامی در لیگ برتر سبب شده تا مشکلاتی برای بازیکنان سرباز پیش بیاید. در حال حاضر فقط فجرسپاسی در لیگ برتر به عنوان تیم نظامی حضور دارد و اگر ملوان هم به لیگ برگردد، اتفاق خوبی برای سربازان رخ می دهد تا بتوانند با پیوستن به قوهای انزلی خدمت سربازی شان را در این تیم سپری کنند و به دسته های پایین تر نروند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.