امیرعبداللهیان: حل و فصل بحران اوکراین فقط با راه‌حل سیاسی

گفت وگوی وزیر امور خارجه با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ

تیم های امدادی درمانی هلال احمر ایران در کنار صلیب سرخ برای کمک به آوارگان در نقاط مرزی اوکراین مستقر می شوند

وزیر امور خارجه بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد و افزود: جنگ راه حل نیست و جمهوری اسلامی ایران از نخستین ساعات بحران تلاش خود را برای حمایت از اتباع ایرانی و رسیدگی به وضعیت آنان در مناطق بحرانی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان و پیتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص آخرین وضعیت کمک های انسان دوستانه در مناطق مرزی اوکراین، وضعیت انسانی در یمن و افغانستان و همکاری مشترک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ گفت وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های مائورر، بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد و افزود: جنگ راه حل نیست و جمهوری اسلامی ایران از نخستین ساعات بحران تلاش خود را برای حمایت از اتباع ایرانی و رسیدگی به وضعیت آنان در مناطق بحرانی آغاز کرد و با تشکیل کمیته ویژه در وزارت امور خارجه تلاش کرد تا  بهبود وضعیت انسانی را تسریع بخشد.

وی با بیان آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان در این بحران، خواهان همکاری هلال احمر و صلیب سرخ در این راستا شد.

وزیر امور خارجه همچنین با دشوار توصیف کردن وضعیت انسانی در یمن و افغانستان، بر ضرورت  ارسال کمک های انسان دوستانه به این مناطق و کاهش آلام مردم در این کشورها تاکید کرد.

تیم های امدادی درمانی هلال احمر ایران در کنار صلیب سرخ برای کمک به آوارگان در نقاط مرزی اوکراین مستقر می شوند

پیتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ضمن ابراز خرسندی از گفت و گو با وزیر امور خارجه به رایزنی های خود با مقامات روسی و اوکراینی در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه، مبادله سربازان کشته شده و دسترسی به اسرای جنگی اشاره و تاکید کرد وضعیت در  اوکراین همچنان دشوار و بحرانی است.

مائورر ضمن استقبال از همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان صلیب سرخ، ارسال کمک های بشر دوستانه به یمن و  افغانستان را مورد تاکید قرار داد و از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان به ویژه میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.

در پایان توافق شد که تیم های امدادی درمانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار صلیب سرخ برای کمک به آوارگان در نقاط مرزی اوکراین مستقر شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.