جلسه امروز مجلس برای مذاکرات وین

مذاکرات وین به نتیجه می رسد؟

با تداوم گمانه زنی ها درباره مذاکرات برجامی وین، مجلس با دولت بر سر جزییات مذاکرات برجامی وین جلسه مهمی برگزار می کند

به گزارش اقتصادنیوز ، درحالیکه حدس و گمانه زنی ها درباره احتمال به توافق طرفین در مذاکرات برجامی وین ادامه دارد، مجلس امروز با وزیر امورخارجه جلسه مهمی برگزار می کند.

اخبار سیاسی | جلسه امروز مجلس برای مذاکرات وین

* صبح دیروز در جلسه ویژه‌ای با حضور دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دبیرخانه شورا، آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم‌ها تشریح شد.  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز ظهر  (پنج شنبه) برای بررسی روند مذاکرات هسته‌ای جلسه برگزار می‌کند. این کمیسیون روز دوشنبه با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نشست داشت. جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از این نشست گفته بود که، خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات باقی مانده است. بعد از مذاکرات فشرده روز سه‌شنبه که با برگزاری جلسات فشرده میان هیأت مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی تا ساعت یک بامداد به وقت وین ادامه یافت، رایزنی‌ها در سطوح مختلف در روز چهارشنبه نیز ادامه داشت و امروز نیز دنبال میشود. یک منبع نزدیک به مذاکرات وین گفته است: مذاکرات به هیچ وجه با شکست و بن بست مواجه نشده است

* چاک شومر، رهبر دموکرات های سنا که از مخالفان اولیه برجام بوده، اعلام کرد اکنون از مذاکرات آمریکا در وین برای احیای این توافق حمایت می‌کند. اولاف شولتس، صدراعظم‌آلمان هم میگوید: توافق هسته‎ای با ایران دیگر نمی‌تواند به تعویق بیوفتد. وقت آن است تا به چیزی که نشان دهنده راه حل خوب و معقول است، بله بگوییم. صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل و در ادامه ضرب‌الاجل‌های ساختگی طرف‌های غربی مذاکرات وین مدعی شده، توافق هسته‌ای جدید ایران بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد. رافایل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم میگوید:  ایران برای پایان دادن به تحقیقات هسته‌ای باید با آژانس همکاری کند. مذاکرات با ایران در زمینه توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد. مذاکرات هسته ای ایران در نقطه ای تعیین کننده ای است.  مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در کنفرانسی خبری ضمن ابراز خوشبینی درباره پیشرفت در «مسائل پادمانی باقی‌مانده» با ایران، درباره اوکران گفت که تداوم فعالیت‌های پادمانی در این کشور به خطر نیفتاده است.

* مقام سابق وزارت خارجه امریکا مدعی شد: بایدن با خروج ۱۱۳ فرد حقیقی و حقوقی ایرانی از لیست تحریم های آمریکا در جهت احیای برجام موافقت کرده است.  یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت جو بایدن رویکرد دو حزبی در قبال ایران را قوی‌ترین روش برای محافظت از منافع آمریکا می‌داند بر تعامل با کنگره در خصوص برجام تأکید کرد. بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده در هفته‌های آینده، شاید حتی در روزهای آینده، توافق هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران امضا شود.

* شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، پیش از ظهر دیروز در تماس تلفنی با دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

اخبار اقتصادی | تکلیف جدید مجلس برای دولت

* علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: توازن در تدوین بودجه ۱۴۰۱ به کاهش ناترازی بودجه و ثبات در اقتصاد کمک می‌کند. سامانه متشکل ارزی در مرحله اول مختص تامین ارز مسافرتی است.

* نمایندگان مجلس، وزارت تعاون را مکلف کردند براساس داده‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند. میرتاج‌الدینی ، عضو کمیسیون تلفیق گفته است: در کمیسیون تلفیق مصوب شد و به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز و تکمیل طرح‎های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز کند.

* پیمان حصادی، مجری طرح چغندرقند کشور گفت: دولت در قالب یک طرح تلاش دارد کشور طی سه سال آینده به خودکفایی در تولید شکر برسد. مقرر شده با استفاده از ظرفیت کارخانه‌ها و ارائه تسهیلات، 52 هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شوند

* وال استریت ژورنال به نقل از منابع میگوید اوپک پلاس ممکن است تولید را بیشتر افزایش دهد اگر قیمت‌ها همچنان افزایش یابند. خبرگزاری تاس هم در گزارشی اعلام کرد: گردهمایی وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک امروز برگزار شد و ۱۰ دقیقه بطول انجامید و شرکت کنندگان در آن موافقت کردند که تولید نفت در ماه آوریل هم روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش بیابد.

اخبار بنگاه ها | بازدید سرزده رئیس جمهور از ایران خودرو

* علی دولت‌شاهی، مشاور اقتصادی استقلال از واگذاری 51 درصدی سهام استقلال در شهریور 1401 خبرداد. نماد دو شرکت فرهنگی ورزشی #پرسپولیس و #استقلال  در بازار پایه فرابورس ایران درج شد. البته همزمان ارزشگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز منتشر شد. آگهی پذیره نویسی پرسپولیس اعلام شد که براساس آن قیمت هر سهم جدید در پذیره‌نویسی: ۳۳۸ تومان و حداکثر تعداد برای هر کد: ۸۸۵ سهم و برای باشگاه استقلال، قیمت هر سهم جدید در پذیره‌نویسی: ۲۹۱ تومان و حداکثر تعداد برای هر کد: ۱۰۳۰ سهم اعلام شد. احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در همین رابطه گفته است: شرکت های خصوصی سازی شده را بعد از واگذاری رها نمی کنیم

* شورای عالی بورس مقرر کرد، شرکت‌های سپرده گذاری استانی سهام عدالت آیین نامه اجرایی آزاد سازی نماد معاملاتی خود را به این شورا ارائه کنند.  همچنین در این جلسه تصمیم‌گیری درباره سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری به هیئت‌مدیره سازمان بورس واگذار شد.

مهمترین اخبار بنگاه ها هم به شرح زیرند:

#خودرو |  ابراهیم رییسی، رییس جمهور از خودروهای موجود در انبارهای ایران خودرو بازدید میدانی به عمل آورد و با تأکید بر غیرقابل قبول بودن وجود این حجم از خودرو در انبار، دستورهایی برای ترخیص خودروها صادر کرد. رئیس جمهور در این بازدید 8 دستور خودرویی صادر کرد که در مهمترین دستورها در بخش تولید قید شده، تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد. ظرف ۲ سال آینده، حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز، تولید و عرضه شود. در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند. یکی از مهم ترین تصمیمات و گفته های رئیس جمهور در مورد خودرویی ها: ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن صورت گیرد.

#شرنگی | شیمیایی رنگین اعلام کرد: تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

#سبجنو  | سیمان بجنورد از راه اندازی و بهره برداری از پروژه بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط تولید 1 شرکت سیمان بجنورد و افزایش ظرفیت تولید خط یک این شرکت از 2000 تن به 2800 تن در روز خبر داد.

#شاروم  | پتروشیمی ارومیه از احداث واحد 20هزار تنی پلی آلومینیوم کلراید برنده شدن شرکت جهان پارس بعنوان پیمانکار بصورت EPCو مبلغ آن معادل 321 میلیارد تومان خبر داد.

#خبنیان | بنیان دیزل از افزایش نرخ ۵۴ درصدی محصول (بلوک سیلندر نیسان Z24 ) خبر داد.

#ثشاهد |  سرمایه گذاری شاهد در نظر دارد نسبت به فروش سهام ششدانگ 70قطعه زمین به مساحت حدود96 هزار متر مربع باکاربری های مسکونی ،تجاری ،آموزشی ،خدماتی ،فضای سبز و… واقع در استان البرز شهرستان فردیس شهرک ناز جنوبی را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی اقدام کند.

#وتوسم |  سرمایه گذاری توسعه ملی اعلام کرد: در خصوص سرفصل سرمایه گذاری در املاک به مبلغ 520 میلیارد ریال که مربوط به خرید یک باب واحد تجاری به مساحت 300 متر مربع واقع در منطقه نیاوران تهران از شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی در سنوات قبل می باشد که طی سال مالی منتهی به 1400/09/30، دو نفر از ساکنین از سازندگان شکایت کردند که مطابق رای شعبه 65دادگاه تجدید نظر استان تهران به تاریخ 1400/04/21، با وجود اینکه این شرکت طرف دعوی ساکنین فوق الذکر نبوده است، در بخشی از رأی دادگاه شعبه 65 حکم به تغییر کاربری واحد خریداری شده نیز از وضعیت تجاری به مسکونی صادر شده است. با توجه به اینکه خرید واحد تجاری فوق با شرط عدم وجود هر گونه معارض بوده است و پرداخت کل ثمن معامله منوط به ارائه سند ملک به نام شرکت می باشد، با این وجود این شرکت به عنوان خریدار و ذینفع نهایی به عنوان شخص ثالث اقدام به اعتراض به رأی صادره نموده است که موضوع در جریان پیگیری است.

#تماوند | تامین سرمایه دماوند از مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولت نماد اراد 101 تاریخ سررسید 1402/07/11 – حجم 4.500.000 ورقه (صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند) و حجم 500.000 ورقه (شرکت تامین سرمایه دماوند) مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولت نماد اراد 100 تاریخ سررسید 1402/12/11 – حجم 1.000.000 ورقه (صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند) و حجم 1.000.000 ورقه (شرکت تامین سرمایه دماوند) مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولت نماد اراد 96 تاریخ سررسید 1403/04/14 – حجم 3.750.000 ورقه (صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند) خبر داد.

#بکهنوج | تولید برق ماهتاب کهنوج اعلام کرد: تا تاریخ 11 اسفند 1400، نتیجه یا رای بدوی دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت این شرکت در رابطه با عدم اجرای مصوبه هیات وزیران به شماره 31108/ت51709ﻫ مورخ 12/03/1394 ابلاغ نشد. موضوع طرح شکایت توسط این شرکت قبلا در اطلاعیه کدال به شماره پیگیری 816545 مورخ 23/08/1400 تشریح، افشا و اطلاع رسانی عمومی شده بود.

#کاسیپن | افزایش سرمایه 100 درصدی داروسازی کاسپین از محل  مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#سایرا | گزارش توجیهی هیئت مدیر ایرانیت به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 4.56 میلیارد تومان به 114 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و انجام پروژ پلی یورتان در محل کارخانه ایرانیت (شهرری) به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#هجرت | افزایش سرمایه 60 درصدی پخش هجرت از محل  آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#وحافظ | افزایش سرمایۀ بیمه حافظ از 12.2 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#وغدیر | جلسه مجمع عمومی سرمایه گذاری غدیر در تهران (بزرگراه شهید فهمیده ( اتوبان تهران کرج ) بلوار غربی ورزشگاه بزرگ آزادی ، هتل المپیک – مرکز همایش های بین المللی هتل) در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 23 اسفند برگزار میشود.

#فارس | جلسه مجمع عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان کریم خان زند، نرسیده به میدان شهدای هفتم تیر- ساختمان شماره 38- سالن همایش های طبقه همکف) در ساعت 14:30 یکشنبه 22 اسفند برگزار میشود.

#پارس | جلسه مجمع عمومی پتروشیمی پارس با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان کریم خان زند، نرسیده به میدان شهدای هفتم تیر،ساختمان شماره38،سالن همایش های طبقه همکف،شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) در ساعت 10 روز دوشنبه 23 اسفند برگزار میشود.

#شبریز | در جلسه مجمع عمومی پالایش نفت تبریز با دستورکار افزایش سرمایه در تبریز  (کیلومتر 5 جاده تبریز آذرشهر-شرکت پالایش نفت تبریز) در ساعت 11 یکشنبه 22 اسفند برگزار میشود.

#ولپارس | جلسه مجمع عمومی پارس الکتریک در تهران (میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهائی شمالی، میدان شیخ بهائی شمالی، خیابان دانشگاه الزهرا، درب شرقی دانشگاه، مرکز همایش های دانشگاه الزهرا) در ساعت 14 شنبه 21 اسفند برگزار میشود.

#ثمسکن | جلسه مجمع عمومی سرمایه گذاری مسکن در ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1400/12/23 در تهران (خیابان شیخ بهایی جنوبی-خیابان ایران‌شناسی-خیابان نهم) در ساعت 10 دوشنبه 23 اسفند برگزار میشود.

#وتوسم | در انتهای مجمع عمومی  عادی سالیانه سرمایه گذاری توسعه ملی تصمیم به تقسیم سود ۱۶۰ تومانی به ازای هر سهم  تصویب شد که شروع پرداخت به سهامداران خرد در تاریخ  ۱۰ اردیبهشت ماه و از طریق سامانه سجام پرداخت میشود.

#پکویر | کویر تایر در مجمع سالانه به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.