معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها از بودجه سال آینده حذف شد

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها حذف شد

معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری از قبیل هنرپیشگی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، صرفاً تا سقف ۲ میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: در سال‌های گذشته موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی دهک‎‌های بالای جامعه و حذف معافیت‌های مالیاتی غیرموجه در فضای کارشناسی و رسانه‌ای کشور بیشتر از گذشته مطرح شده است که یکی از مصادیق آن «معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها» است.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، طبق تنفیذ حکم سال جاری، معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها در سال آینده حذف شد.

روح‌الله نجابت درباره نتیجه عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در این جلسه در خصوص عوارض و مالیات، نمایندگان با معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری با درآمد پایین‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان در سال موافقت کردند.

در سال‌های گذشته موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی دهک‎‌های بالای جامعه و حذف معافیت‌های مالیاتی غیرموجه در فضای کارشناسی و رسانه‌ای کشور بیشتر از گذشته مطرح شده است که یکی از مصادیق آن «معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها» است. به اعتقاد کارشناسان، دلیل موجهی وجود ندارد که هنرمندان برخلاف سایر اقشار و اصناف جامعه از مالیات بر درآمد معاف باشند. در واقع منطق حکم می‌کند که آن‌ها نیز همانند مابقی اشخاص حقیقی مشمول مالیات پلکانی بر درآمد شده یا همانند سایر کسب‌وکارها، مشمول مالیات بر سود ۲۵ درصدی شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: براین اساس با تنفیذ حکم سال ۱۴۰۰ در لایحه بودجه سال آینده، معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری از قبیل هنرپیشگی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، صرفاً تا سقف ۲ میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای معافیت مالیاتی هنرمندان سقف ۲۰۰ میلیون تومانی گذاشته شد به طوری در صورت عبور از این سقف، درآمد هنرمندان و سلبریتی‌ها نیز مانند مابقی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.