مجوز دولت به رمز ارزها/حساسیت بازار خودرو به مذاکرات وین

پیش بینی بازارهای 12 اسفند 1400

اقتصادنیوز: بازارها اگرچه همچنان منتظر تحولات سیاسی از مذاکرات وین تا حمله روسیه به اوکراین هستند، اما به نظر می رسد تا قبل از پایان سال چشم اندازها روشن تر شود

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان با حساسیت ویژه مذاکرات وین را رصد می کنند. مذاکرات برجامی وین، بسیاری از معامله گران در وضعیت تعلل و انتظار نگه داشته است.

بازار ارز و سکه | دو سناریوی محتمل دلار و سکه

در بازار ارز و سکه، قیمت ها همچنان به مثابه روزهای قبل در همان محدوده ها دنبال می شود. دلار و سکه متاثر از انتظارات برجامی وین همچنان در تب و تاب توافق است و با دو سناریوی محتمل در محدوده های فعلی با نوسان گیری معامله گران روبه روست. در صورت توافق برجامی وین، قیمت ها دوباره محدوده های نزولی دیگری را تجربه می کنند و در صورت به بن بست رسیدن یا طولانی شدن مذاکرات، احتمالا ورود به کانال های جدید را در شرایط روبه جلو دنبال می کند.

بازار سهام | موقعیت های برابری خریداران و فروشندگان بورس

در بازار سهام در هفته ای که گذشت، شاخص ها بازدهی متفاوتی داشتند؛ بازدهی شاخص کل بورس به عنوان نماینده بزرگترهای بورس با بازدهی منفی دنبال شد و بازدهی شاخص هم وزن بورس که نماینده کوچکترهای بورس با بازدهی مثبت دنبال شد. البته توان خریداران و فروشندگان حقیقی ها در بازار در موقعیت برابری به سر میبرد اما همچنان این موقعیت ها در شرایط ناپایداری است.

بازار خودرو | تعلل در معاملات خودرویی ها

در بازار خودرو هم همچنان روند قیمت ها اگرچه در وضعیت رفت و برگشت در محدوده های مشخص دنبال می شود اما همچنان انتظار و حساسیت ها برای مذاکرات برجامی وین، بخشی از خریداران را در وضعیت تعلل نگه داشته است. در بازار خودرو، معاملات خودرویی ها اگرچه همچنان بدون معاملات واقعی به سر می برد اما خریداران و فروشندگان هنوز در بازار فعال نیستند.

بازار مسکن | تغییرات کُند روبه جلو در مسکن

در بازار مسکن تغییرات همچنان بسیار کند و تدریجی است و البته قیمت مسکن براساس گزارش های رسمی آماری و میدانی با تکانه های مثبت روبه روست. حجم معاملات هم با شیب مثبتی همراه بوده است. به نظر میرسد بخش عمده ای از فعالان مسکن همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. در کش و قوس مذاکرات برجامی وین، برخی از معامله گران از نوسانگیری محدود در معاملات هم خبر می دهند.

 بازار ارز دیجیتال | وضعیت سند تحول رمز ارزها در ایران

در بازار ارز دیجیتال قیمت  رمز ارزها در موقعیت های جدیدی به معاملات خود ادامه می دهند. بیت کوین در سطح 43 هزار دلار به روند روبه جلوی خود ادامه می دهد. البته سایر رمز ارزها هم در موقعیت های جدید روبه جلو، معاملاتشان را ادامه میدهند. اما روند قیمت ها در صبح امروز در محدوده قرمز دنبال شد.

در تازه ترین رویدادها هم، وزارت صمت اعلام کرد ازسرگیری فعالیت ماینرها از ۱۵ اسفند و صرفاً با انرژی تجدیدپذیر مجاز است. بدین ترتیب وزارت صمت به‌تازگی شیوه‌نامه‌ای را ویژه صدور مجوز فعالیت فارم‌های استخراج ارز دیجیتال با انرژی تجدیدپذیر منتشر کرده است. طبق این شیوه‌نامه، فارم‌هایی که مایل به دریافت مجوز و ازسرگیری فعالیت خود هستند، می‌توانند صرفاً از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر برق موردنیازشان را تأمین کنند.

در خبر مهم دیگری، محسن رضایی صدرآبادی، یکی از اعضای گروه تدوین طرح قانونی‌گذاری ارزهای دیجیتال که با نام «سیاست‌ها و احکام پیشنهادی جامع ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها» یا به اختصار «سند تحول رمزارزش‌ها» شناخته می‌شود و یکی از بخش‌های طرح تحول دولت سیزدهم است، اخیراً با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود، اعلام کرده که آخرین نسخه از سند تحول رمزارزش‌ها تأیید شده است و احتمالاً به‌زودی تصویب می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.