گوگل و تعلیق تمامی تبلیغات فروش در روسیه

شرکت گوگل اعلام کرد تبلیغات فروش آنلاین روسیه را متوقف کرده است که این ممنوعیت استفاده از موتورهای جست‌وجو و یوتیوب را نیز دربر می گیرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «رویترز»چنین اقدامی از سوی بزرگترین فروشنده تبلیغات آنلاین جهان، پس از اقدام مشابه توقف پلتفرم هایی نظیر «توئیتر» و «اس ان ای پی» پس از حمله روسیه به اوکراین صورت گرفت.

در بیانیه شرکت گوگل آمده است: «در شرایط فوق العاده امروز، ما تبلیغات گوگل را در روسیه متوقف می کنیم. این اقدام در دست کامل شدن است و ما به اشتراک گذاشتن به روزرسانی های این موضوع در زمان مناسب ادامه خواهیم داد.»

پیش تر شرکت گوگل رسانه های دولتی روسیه را از خرید و فروش تبلیغات ممنوع کرده بود. همچنین در استناد به حساسیتش درباره این موضوع که خرید و فروش هایی که به نفع جنگ در اوکراین باشند، تنها استثنا را برای تبلیغات ضد جنگ و  اعتراضات قرار داد.

«روسکومنادزُر» مدیر ارتباطات روسیه روز دوشنبه گذشته از گوگل درخواست کرد تا جلوی تبلیغاتی که حاوی اطلاعات نادرست درباره تلفات و خسارات نیروهای روسی و غیرنظامیان اوکراینی است  را بگیرد. براساس گزارش «وال استریت ژورنال»  روسیه در ادامه،  روز گذشته  نیز به “یوتیوب” اعلام کرد تبلیغات در جهت اطلاعات سیاسی نادرست و دروغین را پیرامون مناقشه اوکراین که موجب گمراه کردن مخاطب روسی است را متوقف کند.

مسکو در گذشته  سرویس هایی را که درخواست هایش را نادیده می گرفتند جریمه  و یا دسترسی آنها را محدود می کرد. سال گذشته گوگل بیش از ۳۲ میلیون روبل در رابطه با نقض کردن و تخطی در  محتوا پرداخت کرد.

پایگاه داده ها و اطلاعات کسب و کار “اسپارک” نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ حجم معاملات گوگل در روسیه ، ۸۵.۵ میلیارد روبل معادل ۷۹۰ میلیون دلار بوده است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد نهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.