ایران وآژانس روی خط توافق؛ مبادله مدارک تا خرداد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و امید داریم که روند همکاری‌ها غیر سیاسی باشد.

به گزارش ایرنا،  محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ر روز شنبه در کنفرانس خبری پس از دیدار با رافائل گروسی ،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امروز با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل باقیمانده که در سفرهای گذشته ایشان و سفر همکاران ما بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بنا شد تا آخر خردادماه مدارکی که لازم است بین ایران و آژانس تبادل شود.

وی تصریح کرد: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود، نمونه بارز آن اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است. باید مسیر جدید و تعاملات جدید با آژانس را پایه‌گذاری کنیم تا موجب توسعه بخشیدن صنعت هسته‌ای ایران شود چراکه ایران برای توسعه فناوری هسته‌ای خود برنامه بلندمدتی دارد و امیدواریم که روند توسعه همکاری‌ها یک روند طبیعی و کاملا غیر سیاسی و حرفه‌ای باشد که ملت ما بتوانند تاثیرات آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی برجام و مذاکرات برای دفع و رفع اتهامات است. در این مقطع مذاکرات در وین و مراحل پایانی، یکی از خطوط قرمز ایران این است که موارد ادعایی برای همیشه بسته شود و مزاحمتی ایجاد نشود. بر اساس توافقاتی که انجام گرفته است، گام‌هایی است که به صورت مساعدت متقابل و ارایه مستنداتی است که باید به سمت همکاری‌ها برود. رژیم جعلی رژیم صهیونیستی تابع هیچ مقرراتی نیست و بیشترین مانع را بر سر راه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرار داده است اما هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

اسلامی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد با ادعاهای جعلی مانع بر سر راه مذاکرات ایجاد کند، ما از اختیارات خود استفاده خواهیم کرد و با آن برخورد می‌کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.