رویارویی پنس و هریس

همه چیز در مورد مهمترین مناظره انتخابات امریکا

سرانجام مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا و سناتور کاملا هریس در نخستین و تنها مناظره میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در برابر هم قرار خواهند گرفت

شهروند آنلاین: در حالی که رقابت انتخاباتی در آمریکا به دلیل ابتلای دونالد ترامپ به کووید ۱٩ شکل پیش‌بینی‌نشده‌ای گرفته، مایک پنس معاون رئیس جمهوری و کامالا هریس معاون جو بایدن در یک مناظرۀ تلویزیونی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.مناظرۀ انتخاباتی قبلی میان جو بایدن و دونالد ترامپ که “بدترین مناظره تاریخ آمریکا” توصیف شد و همچنین بیماری دونالد ترامپ زمینۀ بی‌سابقه‌ای را برای رویارویی جدید ایجاد کرده و تأثیر آن را بر افکار عمومی غیرقابل پیش‌بینی ساخته است.

پنج شنبه مناظره کاملا هریس و مایک پنس پشت طلق‌های شیشه‌ای در سالت لِیک سیتی برگزار می‌شود. کمیسیون برگزاری انتخاباتی کلیولند با توجه به اطلاعات جدید در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق هوا و افزایش شمار مبتلایان بیماران کرونایی در کاخ سفید تصمیم دارد مناظره معاونین ترامپ و بایدن را  پشت طلق‌های شیشه‌ای برگزار کنند. همچنین فاصله این دو نفر از هم دورتر خواهد بود، آن‌ها در سه متر و نیم از هم می‌ایستند. از تماشاچیان خواسته شده در مناظره از ماسک استفاده کنند. تنها کسانی که ملزم نیستند ماسک بزنند، پنس، هریس و مجری مناظره هستند. جواب آزمایش کرونا پنس و هریس تا کنون منفی بوده است.

مناظره به ۹ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم شده، و هر قسمت یه یک موضوع اختصاص دارد. هر نامزد (معاونت) ۲ دقیقه برای پاسخ به سوالی که در ابتدای هر قسمت مطرح می‌شود زمان دارد. برخلاف مایک والاس ( گرداننده مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری)، خانم پیج فهرست موضوعات را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد همه‌گیری ویروس کرونا محور این مناظره خواهد بود. سوزان پیج گفته است این مناظره فرصتی برای رای‌دهندگان آمریکایی خواهد بود تا به این دو نامزد  وسیاست‌های آنها آشنا شوند.

این مناظره از این جهت اهمیت دارد که سن ترامپ و بایدن بالاست و ممکن است در میانه دوره ۴ ساله با فوت رئیس جمهوری، جانشین وی شوند. همچنین به دلیل بیماری ترامپ، شاید مناظره‌های نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار نشود.پیت بوتجج  کسی است که هریس با او برای مناظره تمرین می‌کند. شباهت پیت بوتجج  با پنس، که هر دو  اهل ایندیانا هستند و در گفتار شباهت‌هایی دارند به هریس کمک خواهد کرد.

کامالا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا به عنوان یار انتخاباتی و معاون جو بایدن کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شده است. او متولد ۲۰ اکتبر سال ۱۹۶۴ است و آفریقایی – آسیایی تبار است. مادر هریس هندی و متخصص سرطان سینه است و پدرش جاماییکایی پروفسور اقتصاد بوده است که در سال ۱۹۶۱ برای ادامه تحصیلات در رشته اقتصاد از جامائیکا به کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه بارکلی درس خواند. هریس فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا است. او در رشته‌های علوم سیاسی، اقتصاد و حقوق درس خوانده است. هریس مدافع حقوق مهاجران و زنان است و «یک صدای ضد ترامپ» در آمریکا محسوب می‌شود. وی در یک سخنرانی پرشور در مقابل شعار معروف دونالد ترامپ «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» از شعار  «به عقب برنمی‌گردیم» استفاده کرد؛ هریس مدافع حقوق مهاجران و زنان است و «یک صدای ضد ترامپ» در آمریکا محسوب می شود. او با «داگلاس امهاف» وکیل کالیفرنیایی ازدواج کرده ‌است.کامالا و داگلاس فرزندی ندارند و کامالا نامادری دو فرزند داگلاس از ازدواج نخست اش است که یکی دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستان هستند.

مایک پنس،  معاون اول رئیس جمهوری آمریکا است که تا امروز حامی وفاداری برای دونالد ترامپ  بوده است. او بار‌ها نشان داده که ابایی از بیان عقاید خود ندارد. پنس ۵۷ ساله از محبوبیت زیادی بین کسانی برخوردار است که در مسائل اجتماعی عقاید محافظه‌کارانه دارند. او به سابقه کاری خود در واشنگتن می‌بالد. پنس همراه با پنج برادر و خواهرش در خانواده‌ای کاتولیک در شهر کلمبوس ایالت ایندیانا بزرگ شده است. مایک پنس یک مسیحی تبشیری است و در سال ۱۹۸۶ از دانشکده حقوق دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شده است. او با کرن پنس ازدواج کرد و سه فرزند دارد. پنس محافظه‌کار و از هواداران دیرپای جنبش تی پارتی است.

گرداننده مناظره ، سوزان پیج است.سوزان پیج ۶۹ ساله نزدیک به نیم قرن سابقه روزنامه‌نگاری دارد و در این مدت ۱۰ انتخابات ریاست جمهوری را پوشش داده و با ۹ رئیس جمهور آمریکا مصاحبه کرده است. خانم پیج در حال حاضر رییس دفتر روزنامه یواس‌ای تودی در واشنگتن است.روزنامه یواس‌ای تودی از روزنامه‌های پرتیراژ آمریکایی است که در سطح بین‌المللی توزیع می‌شود. مخاطبان این نشریه معمولا میانه‌رو هستند.

مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری معمولا رویدادی چندان مهم در فعالیت‌های انتخاباتی آمریکا به شمار نمی‌رود، اما این بار ماجرا متفاوت است.

در واقع موضوع این است که رئیس‌جمهوری آمریکا به طور جدی مریض شده و رقابت نیز بین دو نفر از سالمندترین نامزدهای تاریخ ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌شود. به این ترتیب حالا موضوعی مطرح می‌شود که در گذشته اهمیت چندانی نداشت و هر دو نامزد معاونت ریاست جمهوری می‌دانند که در مناظره باید نشان دهند که آمادگی عهده دار شدن مهم‌ترین شغل دنیا را دارند.

مناظره نخست بین ترامپ و بایدن در حالی برگزار شد که در آن چندان خبری از مباحث جدی سیاسی نبود و خیلی‌ها شاید بگویند که انتظارشان برای شنیدن یک بحث درست و حسابی در مورد دیدگاه‌های آن‌ها و آمریکایی که می‌خواهند بسازند، برآورده نشد.

این مناظره همچنین می‌تواند به آخرین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری تبدیل شود و انجام مناظره بعدی بستگی به سرعت بهبود دونالد ترامپ دارد.

به همین دلیل هم نباید تعجب کرد که موسسه بروکینگز، آن را مهم‌ترین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تاریخ نامیده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.