پوتین‏:نمی‌توانیم اوکراین هسته‌ای را نادیده بگیریم

اوکراین تلاش می‌کند بار دیگر به پایگاه‌های تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند، چطور می‌توانیم چنین چیزی را بپذیریم. ارتش روسیه در اوکراین برای آینده می‌جنگد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلوزیونی الجزیره گزارش داد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در بازدید از یک مرکز آموزش خلبانان شرکت هواپیمایی ملی روسیه «ایرفلوت» با تاکید بر اینکه اوکراین توانایی‌های هسته‌ای و موشکی از زمان شوروی سابق در اختیاردارد گفت: ناتو به اوکراین کمک می‌کند، زیرا علیه روسیه موضع گیری کرده است. اوکراین تلاش می‌کند بار دیگر به پایگاه‌های تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند، چطور می‌توانیم چنین چیزی را بپذیریم. ارتش روسیه در اوکراین برای آینده می‌جنگد.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه حمایت از غیرنظامیانی که در دونباس زندگی می‌کنند، هدف نخست ماست افزود: برای اجرای همه توافق‌ها و تعهدات و جلوگیری از وقوع تنش در شرق اوکراین تلاش کردیم. مقامات اوکراینی، محله‌های مسکونی در دونتسک را بمباران و مردم را با سلاح‌های سنگین، مجازات می‌کردند و حدود ۱۳ هزار روس تبار را در دونباس کشتند.

وی افزود: مقامات کی‌یف از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. آنها، دانشجویان خارجی را گروگان گرفته اند. اوکراین باید در شرایط بیطرفی قرار گیرد. برای خلع سلاح اوکراین و خلاص شدن از رویکرد نازیستی جدید در آن تلاش می‌کنیم. با تهدید واقعی روبه‌رو بودیم و می‌خواهیم از ساکنان دونباس حمایت کنیم. نمی‌توانستم سخنان مربوط به تبدیل شدن اوکراین به قدرت هسته‌ای را نادیده بگیرم.

ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: فعلا نیازی به اعلام شرایط اضطراری در روسیه نیست. ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین غیرممکن است. هر نوع تلاش کشور دیگری برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را مشارکت مستقیم در فعالیت‌های نظامی محسوب خواهیم کرد. نیروی کافی برای اجرای ماموریت‌هایی که برای نیرو‌های مسلح خودمان مشخص کردیم، در اختیار داریم و باید به دو جمهوری دونتسک و لوهانسک کمک کنیم. تردیدی نیست که ارتش روسیه به همه اهدافش خواهد رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.