قُلاب خودرو به قیمت دلار گیر کرد

بازار مسکن تکان می خورد؟

قیمت دلار در شرایطی دوباره مسیر نزولی به خود گرفته که آن سوی بازار شاخص بورس در شرایط صعودی به سر می برد.

به گزارش اقتصادنیوز ، با افزایش گمانه زنی ها بر سر توافق احتمالی برجام، بازارها هم در حال تعیین تکلیف اند.

بازار ارز و سکه | اتفاقاتی که در انتظار دلار و سکه اند

قیمت دلار با سیکل کاهشی دنبال می شود و در محدوه کانال 25 هزار تومان و 24 هزار تومان بالا و پایین می شود. دلار نسبت به سیگنال های آژانس در خصوص مذاکرات برجامی وین واکنش مثبت نشان داد و قیمت ها نزولی شد. سکه البته به تاثیر از طلای جهانی در محدوده های قبلی در زیر کانال 12 میلیون تومان باقی ماند. با این وصف به نظر می رسد که بازار فعلا در این محدوده ثبات یافته اما انتشار اخبار و رویدادها از وین می تواند مسیر و جهت بازار را تغییر دهد. بدین معنا که اخبار مثبت از توافق، محدوده قیمت دلار و سکه را دوباره نزولی می کند اما اخبار چالش برانگیز می تواند محدوده قیمت ها را دوباره صعودی کند.

بازار سهام | حرکت روبه جلوی شاخص های بورس

در بازار سهام، شاخص کل بورس با حرکت روبه جلو در کانال 1.3 میلیون واحد در حرکت است. به نظر می رسد مسیر روبه جلوی شاخص کل بورس در معاملات امروز نیز قابل مشاهده و رصد باشد. خریداران در شرایط فعلی از موقعیت بهتری نسبت به فروشندگان بهره می برند و البته حقیقی ها در بورس و فرابورس بیشتر در نقش خریدار ظاهر شده اند.

بازار خودرو | تا دلار نزولی است، قیمت خودرو هم نزولی است!

با تداوم مسیر نزولی قیمت دلار متاثر از سیگنال های مثبت توافق احتمالی وین، بازار خودرو هم شاهد کاهش قیمت خودرو بود. به نظر می رسد در صورت تداوم مسیر نزولی قیمت دلار که آن را به محدوده کانال 24 هزار تومان هم رسانده، قیمت خودرو دوباره مسیر نزولی به خود گرفت. به طوریکه قیمت دنا یک تا 6 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. این در حالی است که سایر پرتیراژ ها هم با افت قیمت روبه رو شدند.

بازار مسکن | سناریوی احتمالی قیمت مسکن 

در بازار مسکن، فعلا خبر خاصی نیست و بیشتر بحث بر سر این است که با توافق احتمالی برجام، فعالان مسکن چه استراتژی را در بازار در پیش می گیرند. به نظر می رسد که برخلاف برخی تحلیل ها که معتقدند با توافق وین ریزش شدید قیمت مسکن در راه است، احتمال تغییرات محسوس در بازار مسکن در صورت احیای یا عدم احیای برجام حتمی است اما در صورت توافق وین، التهاب بازار مسکن فروکش می کند. در این میان نشانه های بازار مسکن حکایت از خیز قیمت مسکن دارد که در دو ماه دی و بهمن براساس آمار بدست آمده قابل رصد است.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین دوباره عقب نشست

در بازار ارز دیجیتال، رمز ارزها دوباره با شیب کاهشی روبه رو شدند. بیت کوین در معاملات دیشب در محدوده 38 هزار دلار هم قرار گرفت این در حالی است که اتتر تنها رمز ارزی بود که رنگ صعودی به خود گرفت. برخی سناریوها حکایت از این دارد که احتمالا در روزهای آینده بیت کوین دوباره به محدوده کانالی 36 هزار دلار بر گردد و عقب گرد داشته باشد اما در بلندمدت همه چیز نشان از رشد دوباره رمز ارزها دارد. برخی از تحلیل با اشاره به تداوم جنگ روسیه و اوکراین گفته اند احتمال دارد تا اواخر ماه مارس (اواخر اسفند و اوایل فروردین) قیمت بیت کوین دوباره به 50 هزار دلار هم برسد. هر چند این تحلیل دورنمای مزبور را هم ناپایدار ارزیابی می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.