مردان میدان/ تقدیر ۲۶۰ نماینده مجلس از امدادرسانی هلال‌احمر

نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری عملکرد هلال‌احمر در سیل اخیر را ستودند

زمستان 1400 را به جرأت می‌توان یکی از زمستان‌های سخت برای جمعیت هلال‌احمر نامید. زمستانی که تغییرات جوی هم برف‌وکولاک را میهمان مناطق سردسیر کشور کرد، هم سیلوسیلاب را روانه 4 استان جنوبی کشور کرد و خسارات زیادی هم به مردم ساکن در این مناطق زد. استان‌هایی که به گفته مردمش تا به‌حال این حجم سیلوسیلاب را ندیده بودند و همین مسأله باعث شد تا بیشتر به کمک‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر نیازمند شوند. گرچه در یک دوره‌ای از دی‌ماه تمامی نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در گوشه‌وکنار کشور مشغول انجام ماموریتهای امدادی و ارایه خدمات به‌موقع به حادثه‌دیدگان و درراه‌ماندگان بودند اما این حجم کاری بالا، نه‌تنها از کیفیت کار جمعیت نکاست بلکه این ماموریتها و ساماندهی امور حادثه‌دیدگان با چنان انسجام و دقت‌نظری دنبال شد که تحسین مسئولان کشوری، استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت. صبح روز دوشنبه هم برای اولینبار در تاریخ فعالیت جمعیت هلال‌احمر 260 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به ریاستجمهوری از اقدامات به‌موقع و مطلوب هلال‌احمر در امدادرسانی به سیلزدگان جنوب کشور تقدیر کردند.

نامه 260 نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به ریاست‌جمهوری  با مضمون تقدیر از عملکرد مطلوب هلال‌احمر در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده را سیدحسن دهنویي در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرائت کرد. در این نامه آمده بود: «با عنایت به تاکیدات حضرت‌عالی در اهمیت رضایت‌مندی آحاد جامعه و پیرو اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه به استحضار می‌رساند در سیل اخیر استان‌های جنوبی کشور با برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه از پیش‌صورت‌گرفته جمعیت هلال‌احمر، خدمات‌رسانی سریع و به‌موقع، علی‌رغم ناکافی بودن اقلام امدادی موجود در انبارها، اعزام نمایندگان تام‌الاختیار در ساعات اولیه بروز سیل و بسیج تمام امکانات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با تکیه بر فضای همدلی‌وهمفکری علی‌الخصوص نیروهای لشگری و همراهی‌وحمایت نیروهای امدادگر، نجاتگر، داوطلبان، جوانان و بسیجیان مخلص همیشه در صحنه شاهد رضایت‌مندی و کاهش آلام‌والتیام و رنج‌های هموطن متاثر از سیل بودیم.

در این میان حضور میدانی و جهادگونه رئیس محترم جمعیت هلال‌احمر جناب آقای دکتر کولیوند در بین آحاد مردم آسیب‌دیده و راهبری و هدایت عالمانه مرکز فرماندهی و کنترل‌وهماهنگی عملیات‌های فوریتی استان‌های مذکور پشتوانه محکمی بود برای خدمت‌رسانی هوشمندانه و پاسخگویی صادقانه به آسیب‌دیدگان حادثه سیل، بدین‌وسیله اینجانبان امضاکنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خدمات شایسته مشارالیه و همکاران خدوم‌شان و سایر ارگان‌های امدادرسان کمال تقدیروتشکر را داریم، مع‌الوصف تداوم این موفقیت‌ها در گرو حمایت‌وهماهنگی مسئولان عالی کشور است.

ان‌شاءالله با رهنمودهای گره‌گشای حضرت‌عالی علاوه بر رضایت‌مندی ولی‌نعمتان‌مان شاهد ارتقای فعالیت‌ها و اقدامات بشردوستانه جمعیت در هنگام بروز حوادث‌وسوانح باشیم.»

تقدیرهای حین بحران هم بود

البته پیش از این نیز احمد وحیدی، وزیر کشور هم در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده در رودبار جنوب وقتی از نزدیک شاهد امدادرسانی سریع هلال‌احمری‌ها به مردم سیل‌زده بود از داوطلبان، امدادگران و مدیران ستادی هلال‌احمر تقدیر کرد.

اقدام فوری هلال‌احمر در سیل استان سیستان‌وبلوچستان هم تقدیر معاون سیاسی‌وامنیتی استاندار استان را از خدمات هلال‌احمر همراه داشت. «رحمدل بامری» با بیان اینکه هلال‌احمر با همدلی،همگامی و همراهی در ارایه خدمات به مردم سیل‌زده جنوب استان از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اظهار داشت: «حضور میدانی مدیران در کنار مردم آسیب‌دیده باعث دلگرمی‌وآرامش آنان بود و جای تقدیر دارد.» بعد از وقوع سیل در سیستان‌وبلوچستان بزرگ‌ترین محموله امدادی جمعیت هلال‌احمر در چندسال اخیر با 4 فروند هواپیما وارد کنارک شد و اقلام موردنیاز سیل‌زدگان با نظارت‌ومدیریت مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان توسط نجاتگران این جمعیت بین مردم سیل‌زده توزیع شد.

امدادرسانی‌های هلال‌احمر در استان فارس هم بی‌پاسخ نماند و «حسین حسین‌زاده» نماینده شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز هم با ارسال لوح تقدیری از مدیریت جهادی دکتر کولیوند و خدمات هلال‌احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان لارستان قدردانی کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.