نوبل ادبیات به شاعر آمریکایی رسید

آکادمی سوئد برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد

آکادمی سوئد «لوییز گلوک» شاعر آمریکایی را به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰ به دلیل “صدای شاعرانه متمایز لوییز گلوک که با زیبایی ساده تجربه‌های شخصی را جهانی کرده است” به این شاعر زن آمریکایی اعطا شده است.

لوییز گلوک، متولد ۲۲ آوریل سال ۱۹۴۳ در نیویورک‌سیتی آمریکاست که پیش از کسب جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰، جایزه‌های مهمی از جمله جایزه پولیتزر در شاخه شعر (۱۹۹۳)، جایزه شعر بینگهام (۲۰۰۱) و جایزه شعر کتاب ملی آمریکا (۲۰۱۴) را کسب کرده است. او همچنین بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ ملک‌الشعرای آمریکا بوده است. «شب پاکدامن و وفادار»، «هفت‌سالگی»، «ویتانوا»، «مرغزارها» و «زنبق وحشی» از جمله مجموعه شعرهای او هستند.
متس مالم، دبیر دائم و سخنگوی آکادمی سوئد برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ را در حالی معرفی کرد که به دلیل بحران جهانی کرونا تنها تعداد کمی از رسانه‌های منتخب در مراسم معرفی برنده حضور داشتند. همچنین مراسم اعطای جایزه نوبل که هرساله در ماه دسامبر در استکهلم سوئد برگزار می‌شد نیز لغو شده و به جای آن مراسم دریافت جایزه توسط برندگان در کشورهای خودشان پخش تلویزیونی خواهد شد.
سال گذشته به طور همزمان «اولگا تورکاچوک» نویسنده لهستانی به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۸ و «پیتر هاندکه» نویسنده اتریشی نیز در انتخابی جنجالی به عنوان برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۹ انتخاب شد. جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ به دلیل رسوایی اخلاقی در اکادمی سوئد برگزار نشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.