هزینه 7 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امسال ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی هزینه شد و سال بعد این اعتبار به ۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این نشان می‌دهد بخش عمده درآمد بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت از کشور است.

«پرویز فتاح» در مراسم بهره‌برداری از ۸۹۲۷ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۸۸ میلیارد تومان که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: با وجود اینکه سال سختی را گذراندیم اما در جلسه هیات امنای که روز گذشته برگزار شد از شاخص‌ها راضی بودیم و پروژه‌های بنیاد یکی از پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: کار و فعالیت در بنیاد مستضعفان به صورت جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی انجام می‌شود. امسال کارهای بزرگی در حوزه‌های تولید و اشتغال نیز به همت بنیاد مستضعفان انجام شد که بهره‌برداری از تونل ۶.۵ کیلومتری البرز در آزادراه تهران- شمال، افتتاح کارخانه عظیم فولاد در منطقه محروم و مرزی سنگان در خراسان رضوی، و تکمیل پروژه‌های بزرگ در حوزه کشاورزی و … از جمله این اقدامات است و بخش عمده‌ای از این دستاوردها از مسیر به‌کارگیری نخبگان جوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده است.

فتاح گفت: هیچ پروژه‌ای در بنیاد معطل نشد، کار را جلو ببردیم و نیازمند خارجی‌ها نشدیم. تولید در همه امور و میزان راندمان کار بالا رفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه افزایش سطح خدمات نسبت به سال ۱۴۰۰ برنامه ما برای سال جدید است، افزود: مصوبات برنامه‌های سال آینده، به زودی مصوب می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد: امسال درمجموع کمک‌های محرومیت‌زدایی مستقیم و غیرمستقیم بنیاد ۴۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی گفت: هیات امنا روز گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سال آینده تخصیص داد که رشد بسیار خوبی است و بخش قابل‌توجهی از این منابع به محرومیت‌زدایی و آبادانی در مناطق هدف اختصاص خواهد یافت.

فتاح گفت: این طرح‌ها شامل توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی است، مسکن محرومان، کمک به مهار کرونا، احداث مراکز جامع سلامت شامل بیمارستان‌ها، کمک به دانش آموزان و امور فرهنگی، تهیه جهیزیه و کمک به حوادث غیرمترقبه و سیل و اعطای سیمان رایگان بنیاد از آن جمله است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان یکپارچه در خدمت تولید و اشتغال و رفع محرومیت کشور است، در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی هم که موضوع امنیت غذایی کشور مطرح است ما عنایت ویژه داریم.

فتاح ادامه داد: اخیراً ۱۱۵ هزارمین سند علوی را به مردم تحویل دادیم. ساختار ما در بنیاد علوی مردمی است و هزینه‌هایمان بسیار کم است چون از گروه‌های داوطلب و جهادی استفاده می‌کنیم، هدف اصلی ما این است که مردم خودشان به توانمندی برسند و دیگر نیاز به این نوع کمک‌ها نداشته باشند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: ما در بنیاد به دنبال رضایت مردم و رضایت خدا هستیم و مطمئنیم که با این کار پایه‌های انقلاب مستحکم می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.