امیدواری مسکو به عادی‌شدن روابط با واشنگتن

الکساندر دارچیف، رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو آماده گفت‌وگوی صادقانه و بر اساس احترام متقابل با آمریکاست و امید دارد روابط با واشنگتن به وضعیت عادی برگردد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اینترفکس، دارچیف اظهار داشت: ما به اندازه‌ای که آمریکا آماده باشد، آماده گفت‌وگویی صادقانه و بر اساس احترام متقابل با این کشور هستیم. شاید چنین گفت‌وگویی برای یادآوری اصول فراموش‌شده‌ای به کار آید که در زمان جنگ سرد مفید بودند؛ همزیستی مسالمت آمیز با وجود ارزش‌ها و عقایدی که ما را از هم جدا می‌کرد که نباید به یکدیگر تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین نظریه مشهور نظم بر مبنای قانون و هنجارهایی که قواعد اخلاقی سنتی ما را رد می کند، نباید به ما تحمیل شود.

این مقام وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در صورتی که از این فهم مشترک از مبنای روابط دوجانبه در سایه مسئولیت خاص روسیه و آمریکا برای سرنوشت جهان به عنوان قدرت‌های هسته ای، فراتر برویم؛ می‌توانیم امیدوار باشیم روابط دو کشور عادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اما البته این امر بر حرکت همزمان هر دو طرف وابسته است، مایلم تکرار کنم که ما آماده چنین حرکت همزمانی هستیم.

در حالی که روابط مسکو- واشنگتن از اواخر سال گذشته میلادی به دلیل تلاش آمریکا برای گسترش ناتو در شرق اروپا و درخواست روسیه برای توقف آن به سردی گراییده است، رویارویی نظامی روسیه و اوکراین که از پنجشنبه (۵ اسفند) آغاز شد، به وضعیت وخیم روابط دامن زده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.