ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظایف «شهروند» است  

رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از روزنامه«شهروند»:

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر عصر امروز چهارشنبه از روزنامه شهروند بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و عملکرد این روزنامه قرار گرفت. دکتر کولیوند در جمع خبرنگارانِ «شهروند» ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مجموعه بر لزوم انتشار اخبار مثبت در جامعه تاکید کرد و این مهم را زمینه‌ساز نشاط اجتماعی در کشور برشمرد.

به گزارش «شهروند»، دکتر پیرحسین کولیوند در جمع روزنامه‌نگاران این روزنامه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: «روزنامه شهروند نباید وارد جریانات و منازعات سیاسی شود، این جمعیت یک نهاد کاملا غیرسیاسی است.» رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه نظام و رهبری را خط قرمز خود دانست و تصریح کرد: «مسیر روشن است، باید در مسیر ولایت و خدمت به مردم حرکت کرد  و در راستای تحقق گام دوم انقلاب گام برداشت.»

کمک ۷۰۰میلیارد تومانی به هلال‌احمر

کولیوند با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک مجموعه مردمی و خدمتگزار است، ادامه می‌دهد: «نگاه دولت به جمعیت، نگاه مثبت است. هم ما معین دولت هستیم و هم دولت معین ما.» او به دستور رئیس‌جمهوری برای کمک ۷۰۰میلیارد تومانی به جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه اشاره کرد: «رئیس‌جمهوری با توجه به مشکلاتی که جمعیت هلال‌احمر در ذخایر انباری خود داشت، در هفته جاری دستور اختصاص 700میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر را صادر کرد. این اقدام دولت در این فرصت کوتاه بی‌سابقه بوده است.»

بنا به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر این اختصاص از بودجه بخش بحران کشور صورت گرفته است. او در ادامه به عملکرد و فعالیت «روزنامه شهروند» و «شهروندآنلاین» در پوشش اخبار و تحولات این جمعیت و تاثیر آن بر امر امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و متاثرین از حوادث کشور نیز اشاره کرد و اثرگذاری و فعالیت این رسانه را موثر ارزیابی کرد.

لزوم انتشار اخبار مثبت در روزنامه شهروند

کولیوند ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع خبرنگارانِ «شهروند»، این روزنامه را بخشی از مجموعه بزرگ جمعیت هلال‌احمر معرفی کرد و افزود: ««شهروند»، ارگان جمعیت هلال‌احمر و جمعیت هلال‌احمر نیز ارگانی در خدمت مردم  است.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه بر لزوم انتشار اخبار مثبت در جامعه تاکید کرد: «یکی از موضوعات برجسته‌ای که در هر جامعه قابلیت بررسی، تامل و تعمق دارد، تمرکز رسانه‌ها بر انتشار اخبار مثبت و ایجاد نشاط اجتماعی است.» رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه هدف دشمن سیاه‌نمایی و برجسته‌سازی ضعف‌هاست، اضافه کرد: «باید نگاهی به دستاوردها، پیشرفت‌ها و جهش‌هایی داشت که در جامعه در حال رخ دادن است. و در کنار طرح مشکلات موجود، ارائه برنامه ها و راهکارها نیز مدنظر قرار گیرد.»

او با تاکید بر لزوم توجه جدی به ضرورت ارایه آموزش‌های همگانی آمادگی برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها افزود: «با استفاده از ظرفیت‌های رسا‌نه‌ای در حوزه آموزش، باید آگاهی مردم بیشتر از پیش ‌شود.» اهمیت پرداخت به گفتمان انقلاب اسلامی، آموزش همگانی، گام دوم انقلاب از دیگر موضوعاتی بود که رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار به ‌آن اشاره داشت.

لزوم ترویج و اسوه‌سازی از قهرمانان جنگ تحمیلی

کولیوند همچنین بر اهمیت فضای مجازی و بهره‌گیری از این ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و در راستای آن جمعیت هلال‌احمر نیز تاکید کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر دلاوری‌های مردم ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را نیز نمونه بارز بشردوستی خواند و بر لزوم ترویج و اسوه‌سازی از قهرمانان این رویداد تاکید کرد. او مرحوم بهجت افراز را نمونه‌ای از این قهرمانان برشمرد که باید در جامعه معرفی و شناخته شوند. «اسماعیل رمضانی»، مدیرمسئول روزنامه شهروند هم ضمن تشکر از حضور دکتر کولیوند در تحریریه، گزارشی از عملکرد این روزنامه در یک‌سال گذشته ارایه کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.