کشاورزی مازندرانی چقدر اعتبار می گیرند؟

وزیر جهاد کشاورزی ،کشاورزی مازندران را قلب تپنده تامین و امنیت غذایی کشور توصیف کرد و گفت: طبق بررسی های کارشناسی در سفر امروز هیات دولت ،۶هزار میلیارد تومان برای طرح های کشاورزی این استان درنظر گرفته شده است.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمع درحاشیه بازدید از گلخانه سبزی و صیفی دشت ناز ساری در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با توجه به اهمیت کشاورزی مازندران این اعتبار درجلسه عصر امروز هیات دولت در مازندران به تصویب برسد.

وی با اظهار این که بر اساس مصوبات سفر برای رفع مشکلات کشاورزی مازندران سه هزار میلیارد تومان در خصوص طرح های آبیاری زهشکی اراضی شالیزاری ، مرکبات ،آبخیز داری ، شیلات ،جنگل و مراتع دیده شده است، افزود: سه هزار میلیارد تومان نیز برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی استان است.

ساداتی نژاد بر لزوم تکمیل زنجیره تولید برای ارزش افزوده محصولات کشاورزی مازندران تاکید کرد و بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی طبق دستورالعمل هیات دولت به  بخش خصوصی برای صنایع تبدیل کشاورزی  اهمیت و توجه جدی دارد.

به گزارش ایرنا،نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در هفدهمین سفر هیات دولت به مازندران گفت: توسعه فناوری نوین در حوزه  کشاورزی مازندران از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

همزمان با سفر هیات دولت به استان مازندران وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود با حضور مسوولان جهاد کشاورزی استان از مجتمع گلخانه ای سبزی و صیفی شرکت زراعی دشت ناز ساری بازدید کرد.

سید جواد ساداتی نژاد صبح امروز جمعه از بزرگ ترین و پیشرفته ترین گلخانه بدون خاک (هیدروپونیک) سبزی و صیفی کشور در منطقه دشت ناز ساری بازدید کرد .این گلخانه در سطح پنج هکتار  سالانه ظرفیت تولید ۲ هزار تن صیفی و سبزی را دارد.

استان مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ۲۳۰ هزار هکتار آن  زمین های شالیزاری هستند و طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی حدود نیمی از این اراضی هر ساله به زیر کشت محصولات پائیزه دانه روغنی کلزا ، سویا ، و صیفی و سبزیجات  شامل سبزی های برگی و ریشه ای ، شلغم ، هویج ، کاهو ، لوبیا سبز ، کدو سبز ، نخود فرنگی ،سیب زمینی و سیر می رود.

در حال حاضر ۵۵۰ هکتار گلخانه در استان احداث و ۴هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ۸۰ هکتار گلخانه جدید نیز در حال ساخت در استان است.

وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در شهرستان های ساری ، بابلسر و فریدونکنار حضور پیدا می‌کند و به طور ویژه از طرح های تجهیز ، نو سازی و یکپارچه سازی اراضی ، طرح تعریض محور پدافند هوایی بابلسر ،  پایانه محصولات کشاورزی روماک گستر مازندران ، پرورش ماهی خاویاری و پایانه شیلاتی بازدید می کند.

بازدید از کارخانه تولید ام دی اف آرین سینا و نشست با فعالان زیست محیطی و دیدار با چند خانواده شهدا از دیگر برنامه های نماینده تام الااختیار رئیس جمهویر در استان مازندران است.

طبق برنامه اعلام شده سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز طرح ۵۲۲هکتاری سامانه نوین آبیاری در روستای تازه آباد شهرستان بابلسر نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

هفدهمین سفر استانی هیات دولت که مقصد آن مازندران است صبح امروز آغاز شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.