آغاز لایروبی کانال‌های آب‌رسان خلیج‌گرگان

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات لایروبی و رسوب‌برداری کانال‌های آب‌رسان خلیج‌گرگان با پنج هزار میلیارد ریال در چند روز آینده آغاز می‌شود.

عبدالجلال ایری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با ورود لاترساکشن ها و لایروب‌های متعلق به قرارگاه خاتم الانبیا، این پروژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرا می شود و در زمان حاضر نقشه های هیدرولوژی آب (آب شناسی) در حال بروزرسانی است.

وی خاطرنشان کرد : با همراهی نمایندگان گلستان ردیف بودجه ای ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای لایروبی سه کانال چپاقلی، آشور و خزینی در بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست داده شد که امیدواریم به دلیل نقش فراوان اجرای این طرح در محیط زیست منطقه با اختصاص آن موافقت شود.

نماینده مردم بندرگز ، کردکوی ، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد مسائل باقی مانده در خصوص طرح گردشگری آشوراده هم در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی برطرف شود.

سیدابراهیم رئیسی ،رئیس جمهوری در سفر روز جمعه هفته گذشته به استان گلستان با اشاره به ضرورت لایروبی هر چه سریعتر کانال های آب‌رسان به خلیج گرگان گفت که تعلل ۲۴ ساعته در آبگیری این پهنه آبی پذیرفتنی نیست.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.