کرملین متهم می‌‌کند؛ توطئه «متا» علیه مسکو

کاخ کرملین روز جمعه هشدار داد که در صورت انتشار پیام های درخواست خشونت علیه روسیه در شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، از ادامه فعالیت این شبکه ها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسپوتنیک؛ ظاهرا مقررات تازه متا شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، همزمان با عملیات ارتش روسیه در اوکراین، کاربران این شبکه های اجتماعی در کشورهای لتونی، لیتوانی، استونی، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی، روسیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اوکراین را در بر می گیرد.

متا با اعلام دگرگونی نگران کننده در مقررات و سیاست های شبکه های اجتماعی اش در برخی کشورهای اروپای شرقی، انتشار درخواست و فراخوان برای اعمال خشونت علیه نیروهای روسیه را مجاز دانسته است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین افزود: اطلاعاتی دریافت کرده ایم که واقعا نیازمند تایید و بررسی بسیار بسیار دقیق است. من نمی خواهم خبر رویترز را در این باره باور کنم، سازمان های دولتی روسیه در این باره تحقیق خواهند کرد و امیدوارم که چنین نباشد. زیرا در این صورت جدی ترین اقدامات برای جلوگیری از ادامه فعالیت های این شرکت به اجرا گذاشته خواهد شد.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد نیز تصمیم متا را برای مجاز شمردن تحریک به خشونت علیه روسیه، موجب نگرانی دانست.

روسیه از چند هفته پیش عملیاتی را برای غیرنظامی کردن اوکراین و اطمینان از نپیوستن آن به ناتو به اجرا گذاشته است.

سخنگوی کرملین افزود: در صورتی که شبکه های فیسبوک و اینستاگرام متعلق به شرکت متا، واقعا انتشار فراخوان برای عملیات خشونت آمیز علیه روسیه را مجاز شمرده باشد، ممنوع شدن آنها ضروری خواهد بود.

نهاد ناظر بر رسانه های روسیه نیز از متا درخواست تائید یا تکذیب فوری تغییر در سیاست ها و مقررات فیسبوک و اینستاگرام در باره شهروندان این کشور شد که شامل نظامیان عضو نیروهای مسلح می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.