سیگنال صعودی مذاکرات وین به قیمت دلار و خودرو

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوباره به 26 هزار تومان برگشت

با وقفه در مذاکرات برجامی وین، احتمال شکل گیری نوسانات جدید قیمتی در بازارها وجود دارد

به گزارش اقتصادنیوز ، با وقفه در مذاکرات وین، معاملات در بازارهای پشت خطی حکایت از شکل گیری تحرکات قیمتی رو به بالا دارد.

بازار ارز و سکه | افزایش شبانه قیمت دلار

در بازار ارز و سکه همزمان با اعلام وقفه درمذاکرات وین که قرار است از دو روز بعد از سر گرفته شود، بازار ارز و سکه با سیگنال گیری از وین، نسبت به این رویداد واکنش نشان داد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوباره به 26 هزار تومان برگشت. به نظر می رسد معاملات دلار و سکه در یکی دو روز آینده دوباره با تحرکات صعودی دنبال شود.

بازار سهام | سیگنال گیری بورس از وین

شاخص کل بورس در محدوده نیمه کانال 1.3 میلیون واحد هفته گذشته را به پایان رساند. معامله گران امیدوارند از روز شنبه با توجه به توان خریداران، شاخص دوباره مسیر روبه جلور را دنبال کند و در هفته پایانی سال جاری بتواند در همین کانال به کار خود پایان دهد. با این وصف چالش مربوط به گره مذاکرات وین باعث شده فعلا تردیدها دوباره به سراغ بازار بیایند. از این منظر ممکن است دوباره تردید در خریداران، مانع از حرکت روبه جلو شود و در این شرایط فشار فروش بیشتر شود.

بازار خودرو | خودرو دنباله رو دلار می شود؟

در بازار خودرو نیز احتمالا بازار از روز شنبه متاثر از تحرکات دلار با نوسان روبه بالای قیمت ها مواجه شود. اگرچه همه بازارها در انتظار نتیجه توافقات وین هستند اما به نظر می رسد همچنان سیگنال های ارسالی از وین که نشان از شکل گیری چالش هایی بر سر توافق دارد، بازارها را دوباره با تحرکات جدیدی مواجه کند. خودرو متاثر از دلار احتمالا شاهد تحرکات مثبت قیمت ها خواهد بود. هر چند که این تحرکات بدون حضور خریداران و فروشندگان فعال انجام می شود.

بازار مسکن | هزینه وام مسکن دوباره کاهش یافت

بررسی در بازار مسکن نشان می دهد قیمت اوراق تسه (تسهیلات بانک مسکن) پس از رکوردزنی ها در بازار خرید و فروش این اوراق در هفته سوم اسفند کاهش یافت و به مرز 120 هزارتومان رسید. این کاهش در خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن سرانجام موجب کاهش نرخ سود وام مسکن شده و هزینه وام را برای متقاضیان تقلیل داد. البته فعالان مسکن همچنان منتظر تعیین تکلیف توافق وین هستند.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره عقب کشیدند

در بازار ارز دیجیتال متاثر از گزارش نرخ تورم در امریکا، قیمت ها دوباره در مسیر نزولی قرار گرفت. بیت کوین به زیر محدوده 40 هزار دلار رسید. این درحالی بود که برخی می گفتند بازار در حال رسیدن به شرایط روبه بهبود است. با این وصف بررسی ها نشان می دهد مهمترین اهرمی که بازار ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده گزارش نرخ تورم در امریکا بوده است. به نظر می رسد رویداد حمله روسیه به اوکراین روی روند تحولات جهانی همه بازارها تاثیر ملموس و معناداری گذاشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.