از شنبه، ماسک اجباری شد

ورود بدون ماسک در ناوگان عمومی پایتخت ممنوع شد. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ممنوعیت ورود بدون ماسک در ناوگان عمومی پایتخت از شنبه نوزدهم مهرماه خبر داد.معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای از سختگیری‌های بیشتر توسط نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران در مترو، اتوبوس و تاکسی‌های شهر تهران گفت.

اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس و تاکسی شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود، یقینا همدلی و همراهی شهروندان عزیز تهرانی در این امر مهم یاریگر ما خواهد بود.

شهروندآنلاین| معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ممنوعیت ورود بدون ماسک در ناوگان عمومی پایتخت از شنبه نوزدهم مهرماه خبر داد. ممنوعیتی که سخت‌گیری‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

سختگیری‌هایی که قرار است به ‌دنبال افزایش آمار شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با این ویروس از شنبه نوزدهم مهرماه اعمال شود.

در این اطلاعیه آمده است: «اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس و تاکسی شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود، یقینا همدلی و همراهی شهروندان عزیز تهرانی در این امر مهم یاریگر ما خواهد بود.»

نیمه تیرماه بود که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی، الزامی‌بودن ‌استفاده از ماسک برای کارکنان و ارباب رجوعان در ادارات، بانک‌ها و مراکز ارایه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی اعلام شد.

بعضی کشورها مانند جمهوری چک از ابتدی شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کردند

خردادماه بود که سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل تازه‌ای از دولت‌ها در سراسر جهان خواست تا استفاده از ماسک صورت را در محیط‌های عمومی اجباری کنند.

اجباری‌شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی بعد از انتشار نتایج تحقیقی در ژورنال پزشکی «لنست» اهمیت بیشتری یافت.

تحقیقی که تأکید داشت استفاده از ماسک‌ می‌تواند «به‌طور قابل توجهی» بر ریسک انتقال ویروس تأثیر بگذارد.

هرچند در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا استفاده از ماسک تنها به بیماران مبتلا به کرونا و مراقبان و نزدیکان آن توصیه می‌شد.

اگرچه بعضی کشورها مانند جمهوری چک از ابتدی شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کردند.

در ایران هم براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در بعضی شهرها مانند تهران از سیزدهم اردیبهشت استفاده از ماسک در مترو اجباری شد. مصوبه‌ای که گزارش‌هایی مبنی بر رعایت‌نکردن آن منتشر شد.

ممنوعیت ورود در ناوگان عمومی بدون ماسک از 19مهر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.