لحظات حساس در بازار ارز، خودرو و مسکن

پیش بینی بازارها یکشنبه 22 اسفند 1400

بازارها اگرچه در روز شنبه شاهد نوسان گیری بودند اما به نظر می رسد روزهای آینده برای بازارها حیاتی تر از همیشه باشد

به گزارش اقتصادنیوز ، واکنش بازارها به وقفه در مذاکرات وین چندان نتوانست پایدار بماند.

بازار ارز و سکه |  دلار دوباره به عقب برگشت

در بازار ارز و سکه قیمت ها اگرچه در صبح روز شنبه تا ظهر با تکانه های مثبت دنبال شد اما در ادامه این وضعیت دوباره کنترل شد و از صعود قیمت ها جلوگیری شد. در واقع سیگنال گیری بازار ارز و سکه از وین به گونه ای بود که زور توافق بر وقفه در مذاکرات چربید. قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان پایین تر آمد و در نیمه کانال 25 هزار تومان دیده شد. عدم روند صعودی دلار هرات و عدم استقبال از فروش، باعث شد بازار در همان محدودهای قبلی باقی ماند.  قیمت سکه فعلا همچنان بالای 12.2 میلیون تومان معامله می شود. اگرچه اونس طلای جهانی در بامداد روز شنبه در محدوده نزدیک چسبیده به 2 هزار دلار بسته شد اما مسیر  میل به صعود داشت. احتمالا قیمت دلار در همان محدوده های قبلی ادامه یابد، گرچه بازگشت به گام قبل تر هم ممکن است.

بازار سهام | بورس و فرابورس متعادل می شود

شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه دوباره شاهد ریزش بود. بورس بازان متاثر از سیگنال وین نسبت به تداوم مسیر صعودی شاخص ها در بورس تردید کردند. حقیقی ها هم در موقعیت های خرید عقب نشینی کردند و خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام در موقعیت خاصی قرار گرفت. به نظر میرسد بازار تمایل داشته باشد که روز یکشنبه در شرایط متعادلی قرار گیرد، با این وصف تغییر جهت شاخص ها در روز یکشنبه با توجه به افت بیش از یک درصدی شاخص اندکی بعید و سخت به نظر می آید.

بازار خودرو | خودرویی ها از دلار تبعیت نکردند

در بازار خودرو با وجود اینکه انتظار می رفت که صعود قیمت دلار روی روند قیمت خودرو اثر گذار باشد اما بازار تغییری را مشاهده نکرد. البته بازار ارز در روز شنبه از صعود بازماند و قیمت ها اگرچه یک گام به جلو داشت اما در همان محدوده های قبلی قرار دارد. خودرویی ها همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند و به همین خاطر با احتیاط این روزها را سپری می کنند. انتظار می رود در معاملات یکشنبه بازار همچنان بدون تغییر به کار خود ادامه دهد.

بازار مسکن | احتمال تغییر معنادار در بازار مسکن

در بازار مسکن اگرچه نشانه های میدانی حکایت از این دارد که قیمت ها در روزهای آخر سال همچنان با تحرکات مثبت دنبال می شود اما محدوده معاملات مسکن در شرایط رکودی قرار دارد. معامله گران مسکن نیز با حساسیت خاصی مذاکرات برجامی وین را پیگیری و رصد می کنند. به نظر می رسد در صورت توافق بازار شاهد تغییر معنادار خواهد بود، هر چند که ناظران گفته اند در صورت عدم توافق هم می توان شاهد تغییر معنادار باشیم. با این وصف بازار مسکن فعلا در دوره رکود به سر می برد و آمارها نیز تایید همین موضوع است زیرا تعداد فقره های معاملات مسکن همچنان زیر 10 هزار واحد در تهران است.

بازار ارز دیجیتال |  رمرز ارزها در وضعیت نامطمئن

قیمت رمز ارزها با وجود نشانه های صعود در روز شنبه، در زیر محدوده های قبلی دنبال می شوند. بیت کوین شیب صعود به خود گرفته اما زیر 40 هزار دلار معامله می شود. اگرچه ممکن است دوباره نوسان ها، قیمت را به بالای محدوده  هزار دلار برساند اما وضعیت بازار ارزهای دیجیتال نامطمئن و ناپایدار ارزیابی می شود. به گفته تحلیلگران اگرچه مرحله اشباع فروش ها نزدیک است اما تا زمانی جنگ روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند و آتش بس دائمی اعلام نشود، نوسان در رمز ارزها حتمی است. برخی  گفته اند رمز ارزها نتوانسته اند در این وضعیت به عنوان دارایی جایگزین مطمئن برای سرمایه گذاران باشند. البته یکی از رمز ارزها در چند روز گذشته با وجود نزولی شدن سایر رمز ارزها صعودی شد و آن کادِنا بود که به نظر میرسد با توجه به پروژه های در دستورکار باید منتظر رشد بیش تر آن هم باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.