من بهترین امکانات پزشکی را دارم، پس از کرونا نمی‌ترسم!

تجهیزات پزشکی و داروهایی که ترامپ دریافت کرد در دسترس اندکی از آمریکایی‌هاست

«ما بهترین تجهیزات پزشکی و بهترین داروها را داریم.» این جمله را رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ترخیص از مرکز پزشکی نظامی والتر رید خطاب به آمریکایی‌ها گفت؛ بدون اشاره به 210 هزار آمریکایی که کووید- 19 آنان را از پا درآورد. او توصیه کرد: «شما آن (کرونا) را شکست خواهید داد. نگذارید زندگی‌تان را تسخیر کند.» اما ترامپ چگونه با کرونا می‌جنگد و دیگران چگونه؟ بیشتر آمریکایی‌هایی که در بیمارستان بستری می‌شوند معمولا نگرانی‌ای فراتر از سلامتی در ذهن دارند: هزینه درمان. یکی از آمریکایی‌هایی که نگران این موضوع نیست دونالد ترامپ است.

مترجم: فرشته کیانی- شهروندآنلاین: بیشتر آمریکایی‌هایی که در بیمارستان بستری می‌شوند معمولا نگرانی‌ای فراتر از سلامتی در ذهن دارند: هزینه درمان

یکی از آمریکایی‌هایی که نگران این موضوع نیست دونالد ترامپ است.

«ما بهترین تجهیزات پزشکی و بهترین داروها را داریم.» این جمله را رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ترخیص از مرکز پزشکی نظامی والتر رید خطاب به آمریکایی‌ها گفت؛ بدون اشاره به 210 هزار آمریکایی که  کووید- 19 آنان را از پا درآورد.

او توصیه کرد: «شما آن (کرونا) را شکست خواهید داد. نگذارید زندگی‌تان را تسخیر کند.»

اما ترامپ توانست از بسیاری از مراحل پیچیده- که اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها در صورت مواجه شدن با وضعیت مشابه، با آن رو به رو می‌شوند- بگذرد. این ممکن است بسیاری از آنها را کنجکاو کند که بهترین مراقبت‌های پزشکی چقدر برایشان هزینه خواهد داشت؟

پاسخ، مانند هر چیز دیگری در حوزه مراقبت‌های بهداشتی آمریکا، این است: بسیار بغرنج و بسیار گران.

هزینه خدمات درمانی برای آمریکایی‌ها بیشتر از کشورهای دیگر است، به خصوص در دوران بیماری همه‌گیر.

در همین حال، آمریکایی‌ها به ندرت می‌دانند که یک درمان مشخص چقدر هزینه دارد حتی وقتی که آن را دریافت می‌کنند.

کارشناسان گفته‌ا‌‌‌ند استفاده از هلیکوپتر برای رفت و آمد به بیمارستان، آزمایش و تصویربرداری برای تشخیص، داروهای تجویزی تجربی، سوییت خصوصی، مراقبت شبانه‌روزی و تجهیزات محافظتی شخصی اضافی برای گردش حداقل صدها هزار و شاید میلیون‌ها دلار هزینه دارد.

کارشناسان گفته‌ا‌‌‌ند استفاده از هلیکوپتر برای رفت و آمد به بیمارستان، آزمایش و تصویربرداری برای تشخیص، داروهای تجویزی تجربی، سوییت خصوصی، مراقبت شبانه‌روزی و تجهیزات محافظتی شخصی اضافی برای گردش حداقل صدها هزار و شاید میلیون‌ها دلار هزینه دارد.

دکتر بوس وای لی، محقق، می‌گوید: «تعجب نمی‌کنم اگر فراتر از یک میلیون دلار باشد.» او در تحقیقات اخیرش تخمین زده است هزینه یک دوره درمان کووید-19 برای یک آمریکایی ​​چقدر است.

کارشناسان گفته‌ا‌‌‌ند استفاده از هلیکوپتر برای رفت و آمد به بیمارستان، آزمایش و تصویربرداری برای تشخیص، داروهای تجویزی تجربی، سوییت خصوصی، مراقبت شبانه‌روزی و تجهیزات محافظتی شخصی اضافی برای گردش حداقل صدها هزار و شاید میلیون‌ها دلار هزینه دارد.

بیشتر آمریکایی‌ها از بیمه خصوصی استفاده می‌کنند. ترامپ بیمه عالی دولتی دارد و درمان او در واحد پزشکی کاخ سفید رایگان است. لی از یک مدل محاسباتی برای ارزیابی میزان هزینه‌ای که بیمارستان برای درمان کرونای بیمه شده عادی آمریکایی در نظر گرفته، استفاده کرد. این مدل نشان می‌دهد هزینه بیمه در طول دوره درمان 3 هزار و 45 دلار است.

ترامپ یک مورد معمولی نیست. او در گروه پرخطر قرار می‌گیرد. مسن و چاق است؛ مواردی خطرناک در مورد بیماری سخت.

با استفاده از مدل لی، به احتمال زیاد در طول یک سال فردی با ویژگی‌های ترامپ، متعهد به پرداخت 18 هزار و 579 دلار می‌شود.

هر چند این هزینه‌ها  در سراسر کشور بسیار متفاوت است. بیمارستان‌های غرب آمریکا 93 هزار و 459 دلار از بیماران گروه سنی ترامپ مطالبه می‌کنند.

این فقط هزینه‌های اولیه برای درمان بیماری‌های ریوی مانند ذات‌الریه است. بیمه داروهای تجویزی ویژه‌ای  را که ترامپ استفاده کرده است، پوشش نمی‌دهد. یکی از داروهایی که ترامپ دریافت کرد، کوکتل آنتی بادی مونوکلونال آزمایشی ازشرکت بیوتکنولوژی Regeneron بود. این روش درمانی برای عموم در دسترس نیست و ممکن است هرگز تأیید نشود. آمریکایی‌های معمولی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. شرکت Regeneron به پرسش ما درباره قیمت بالقوه این دارو پاسخ نداد.

بر اساس مطالعه‌ای در مجله جهانی کیفیت و ایمنی در بهداشت و درمان، درمان‌های آنتی بادی مونوکلونال تأیید شده طی 20 سال گذشته به طور متوسط ​​96 هزار و 731 دلار هزینه دارد. هزینه‌های درمان ترامپ با آنها حتی ممکن است بیشتر از این باشد، زیرا او معادل بیش از سه دوز از درمان Regeneron را دریافت کرد. بنابراین هزینه را چهار برابر کنید، زیرا برای بیشتر داروها نمی‌توانید یک دوز جزیی بخرید. این مبلغ 386 هزار و 924 دلار است.

رئیس‌جمهوری همچنین Remdesivir، داروی ضد ویروسی با محدودیت دسترسی دریافت کرد. در کشورهای در حال توسعه برای هر دوره درمان پنج  روزه 2340 دلار به ازای هر بیمار پرداخت می‌شود، اما همه موارد مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده گران‌تر است. قیمت آن برای آمریکایی‌ها 3120 دلار در هر دوره پنج روزه است.

ارزان‌ترین درمانی که ترامپ دریافت کرد، دگزامتازون است، کورتیکو استرویید عمومی که اولین بار در دهه 1950 معرفی شد. این دارو حداقل حدود 5 دلار هزینه دارد.

موضوع بعدی استفاده از هلیکوپتراست. متوسط ​​هزینه آمبولانس هوایی 39 هزار دلار در سال 2016 بود و ترامپ 78 هزار دلار صرف کرد.

همچنین احتمالا برای هر آزمایش تشخیصی ترامپ، از جمله اشعه ایکس و سی تی اسکن، هزینه‌هایی در نظر گرفته خواهد شد. سوییت خوب و غذای عالی اغلب هزینه‌های بیشتری دارد.

ترامپ
Photograph: Erin Scott/Reuters

لی می‌گوید: «اگر نگوییم در جهان، در آمریکا تعداد خیلی خیلی کمی از امکانات مراقبتی که رئیس‌جمهوری از آن برخوردار بوده است، برخوردارند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همان نوع درمان و همان نوع مراقبت رئیس‌جمهوری را داشته باشید یا همان نتیجه‌ای را که او از درمان گرفته، بگیرید.»

بیمه احتمالا برخی از هزینه‌های ذکر شده در بالا را شامل می‌شود، اما نه همه را.

بر اساس تحقیقات گروه  Kaiser Family Foundation یک خانواده متوسط ​​و غیر سالخورده در آمریکا 8200 دلار در سال یا 11 درصد از درآمد سالانه خود را به هزینه‌های بیمه اختصاص می‌دهد.

کارفرمای آنها هم به طور متوسط ​​در حدود 5500 دلار به بیمه پرداخت خواهد کرد. هزینه‌های اضافی و استرس ناشی از اینکه نمی‌دانیم چه کسی آنها را پرداخت خواهد کرد هم وجود دارد.

لی می‌گوید: «بیشتر آمریکایی‌ها بهترین روش‌های درمانی را در اختیار ندارند. امکانات پزشکی‌ای که او (ترامپ) داشت فقط برای اندکی از آمریکایی‌ها مهیاست.»

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.