مقاومت یمن شدت می‌گیرد؛ همه پالایشگاه‌های آرامکو در تیررس

پایگاه خبری روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه در صنعا خبر داد: نیروهای صنعا در پاسخ به خواست مشروع ملت یمن به کمبود سوخت شدید در این کشور و با هدف شکستن محاصره هوایی این کشور همه پالایشگاههای و تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در عربستان را در فهرست اهداف خود قرار داده اند.

الاخبار روز یکشنبه در پایگاه خود نوشت: پالایشگاههای راس التنوره با ظرفیت تولید روزانه ۵۵۰ هزار بشکه، رابغ با ظرفیت تولید روزانه  ۳۲۵هزار بشکه، ینبع سامرف با  ظرفیت تولید  روزانه ۴۰۰ هزار بشکه ، الجبیل ساتورب  با توان تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه ، ینبع یاسرف با ظرفیت تولید روزانه  ۴۰۰ هزار بشکه، جازان با توان تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه ، الجبیل ساسرف با توان تولید روزانه ۳۰۵ هزار بشکه و پالایشگاه ینبع با توان تولید روزانه  ۲۴۰ هزار بشکه نفت اهداف بعدی حملات موشکی و هواپیماهای هدایت شونده انصار الله خواهند بود.

به نوشته این پایگاه خبری، مدتها بعد از تهدیدهای ضمنی صنعا برای هدف قراردادن تاسیسات نفتی درعربستان و امارات در واکنش به تشدید محاصره یمنی ها، ارتش یمن و گروههای مبارز مردمی، روز گذشته دست به اقدام نظامی و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان زدند.

الاخبار ادامه داد: جنبش انصارالله یمن با تاکید بر ادامه این حملات هشدار دادند تاسیسات نفتی در امارات نیز در تیررس این گروه قرار دارند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای انصارالله یمن با ارایه جزییاتی از عملیات حمله به آرامکو ، تاکید کرد: نیروهای نظامی ما با استفاده از هواپیماهای هدایت شونده صماد ۱ و۳، پالایشگاه آرامکو در ریاض و تاسیسات آرامکو در جیزان و ابها و چند نقطه حساس دیگر  را هدف قرار دادند.

سریع تاکید کرد: نیروهای صنعا در آماده باش بسر برده و برای انجام عملیات نظامی علیه اهداف نظامی در دل عربستان، در آمادگی کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: در پاسخگویی مشروع به محاصره لحظه ای درنگ نخواهیم کرد، ارتش و گروههای مردمی مسئولیت خود را در قبال مردم و کشور خود تقبل کرده و اقدامات خود را تا پایان تجاوزگری دشمن و رفع محاصره ملت ادامه خواهیم داد.

به گفته منابع سازمان ملل تا پایان سال میلادی گذشته (۲۰۲۱) جنگ هفت ساله در یمن ۳۷۷ هزار قربانی به جا گذاشته است.

«مهدی المشاط» ،رئیس شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه گذشته در جریان دیدار «ابراهیم الحملی» دبیرکل شورای عالی اداری و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری بین المللی تاکید کرد که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن کشورهای متجاوز به یمن به رفع کامل محاصره از این کشور است.

وی گفت که سازمان ملل بر اساس قوانین بین المللی و توافقنامه صلح استکهلم مسئول است که کشورهای متجاوز را به رفع کامل محاصره و جلوگیری از اعمال محدودیت‌های ظالمانه علیه یمن و جلوگیری از اقدام آمریکا در راهزنی مواد غذایی، سوخت و داروی مورد نیاز یمن ملزم کند.

یونیسف نیز در تازه ترین گزارش خود با بیان اینکه کودکان نخستین و بیشترین قربانیان بحران یمن هستند از کشته یا زخمی شدن ۴۷ کودک یمنی در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) سال جاری میلادی در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

این سازمان بین المللی در این گزارش خود می‌افزاید که در سال جاری میلادی خشونت‌ها در این کشور بحران زده همچنان ادامه دارد و مثل همیشه کودکان نخستین و بیشترین قربانیان این وضعیت هستند.

بنا بر این گزارش، این بحران موجب از بین رفتن زیرساخت‌ها و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، اقتصادی و آموزش و… شده و سه میلیون و ۳۰۰ هزار آواره یمنی در مدارس و پناهگاه‌ها بسر می‌برند که به دلیل کمبود منابع آبی در معرض بیماری‌های مختلفی  قرار دارند.

در ادامه این گزارش یونیسف آمده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در این کشور به دلیل تخریب یا تبدیل شدن به مراکز نظامی یا محل اسکان آوارگان از چرخه آموزش خارج شده‌اند و ۲ میلیون کودک یمنی از آموزش بازمانده‌اند.

یونیسف در گزارش خود افزوده است که از زمان اوج گرفتن تنش‌ها در یمن از هفت سال پیش تاکنون در گزارش‌های سازمان ملل کشته یا زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی ثبت شده است، در همین حال احتمال می‌رود آمار واقعی بسیار بالاتر از این رقم باشد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.