ویدیوچک ایرانی، والیبالیست‌ها را عاصی کرد!

سیستمی که در لیگ والیبال برای بازبینی صحنه‌ها استفاده می‌شود، بیش از حد کُند و عجیب کار می‌کند

استفاده از ویدیوچک در لیگ برتر والیبال به اعتقاد برخی از کارشناسان نه تنها به بهبود شرایط داوری کمک نکرده، بلکه خودش باعث ایجاد تنش‌های جدیدی در میان بازیکنان شده است.

سال‌هاست این سوال برای تماشاگران والیبال وجود دارد که چطور سیستم ویدیوچکی که در مسابقات مختلف بین‌المللی استفاده می‌شود، در ایران وجود ندارد. حتی وقتی در سال‌های قبلی ایران میزبان برخی از تیم‌ها در جریان لیگ جهانی بود، باز هم ویدیوچک ورژن ایرانی صحنه‌هایی را از دست می‌داد یا از زاویه‌های بد نشان می‌داد یا بیش از حد بی‌کیفیت بود.

حالا در این فصل از لیگ برتر،‌ فدراسیون برای جلوگیری از اعتراض‌ها در مراحل حساس پایانی از سیستم ویدیوچک استفاده کرده؛ سیستمی که گویا در ایران معکوس عمل می‌کند!

بعضی مواقع تیم‌ها برای یک صحنه درخواست ویدیوچک می‌دادند و اسکوبورد صحنه دیگری را نشان می‌داد که نتیجه‌اش اعتراض دوباره کادر فنی تیم‌ها و بازیکنان بود. با اینکه سیستم ویدیوچک را گذاشته‌اند تا به داور کمک کند، اما بعضی مواقع  این سرداور بود که اشتباه ویدیوچک را اصلاح می‌کرد. حتی در ست چهارم بازی دوم نیمه‌نهایی دو تیم پیکان و فولاد سپاهان، داور اول چندبار برای چک کردن صحنه‌های مورد اعتراض از سکویش پایین آمد تا صحنه را روی سیستم ویدیوچک ببیند. در این میان برخی بابت قدیمی بودن سیستم ویدیوچک معترض شدند و یکسری هم به داور ویدیوچک اعتراض داشتند.

رحمان محمدی راد، سرمربی تیم فولاد سپاهان بعد از باخت تیمش در دومین بازی نیمه‌نهایی مقابل پیکان و بیرون ماندن از کورس رقابت می‌گوید: «از ما گذشت، اما از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم که سیستم ویدیوچک را ارتقا بدهند. این دوربین‌ها کیفیت لازم را ندارد و تنش به وجود می‌آورد. ما در باشگاه سپاهان از دوربین ایرانی استفاده کردیم و صددرصد از این دوربین‌های ایتالیایی فدراسیون قوی‌تر بود.»

بعضی مربیان هم مثل مومنی مقدم، مربی تیم والیبال پیکان که تیمش هم اکنون در فینال رقابت می‌کند، معتقدند فدراسیون باید سیستم جدید مثل چشم عقاب را وارد کند تا  در بازی‌های حساس موارد مد نظر مربیان تیم‌ها دقیق‌تر بررسی شود: «شاید بهتر باشد که فدراسیون سیستم ویدیوچک را ارتقا دهد و از چشم عقاب استفاده کند، چرا که وقتی با  تکنولوژی روز دنیا جلو برویم، کمک می‌کند و جلوی خیلی از تنش‌ها گرفته می‌شود.»

این اتفاقات در حالی که فینال لیگ برتر والیبال بین شهداب و پیکان در روزهای پایانی سال در جریان است، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.