درج قیمت تولیدکننده برای تمامی کالاها تا پایان خرداد ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمامی کالاهای اساسی و غیر اساسی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ از ساختار نظارتی وزارت صمت در سامانه جامع تجارت با رویکرد درج قیمت تولیدکننده برخوردار می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصادی که عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی آخرین وضعیت و اقدامات بخش بازرگانی داخلی وزارت صمت درخصوص تنظیم بازار کالاها بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اقدامات وزارت صمت در درج قیمت تولیدکننده روی کالاها را از موارد بررسی شده در این نشست برشمرد و گفت: براساس گزارش ارایه شده درج قیمت تولیدکننده برای برخی کالاها تاکنون انجام شده است، البته اعضای کمیسیون اقتصادی معتقدند که این موضوع باید تمام کالاهای اساسی و غیراساسی را پوشش دهد.

وی ادامه داد: مقرر است تا پایان خرداد ماه سال آینده تمامی کالاهای موردنیاز مردم در حوزه کالاهای اساسی و غیراساسی از ساختار نظارتی وزارت صمت در سامانه جامع تجارت با رویکرد درج قیمت تولیدکننده برخوردار شوند.

پورابراهیمی با اشاره به بررسی ظرفیت‌های صادراتی کشور تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارایه شده عملکرد صادرات کشور در 6 ماهه دوم امسال نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته که این موضوع بیانگر اتفاقات مثبتی در حوزه دسترسی به منابع ارزی برای تامین کالاهای موردنیاز کالاهای اساسی و واسطه‌ای است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بورس کالا را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده عنوان کرد و گفت: برنامه دولت برای تنظیم گری بازار شروع شده، اما کامل نیست و نیازمند تکمیل است؛ بخشی از این موضوع از طریق همفکری میان کمیسیون و دولت در حال نهایی شدن است بخش های اجرایی نیز حداکثر تا پایان خرداد ماه در یک مرحله و تا پایان تابستان در مرحله بعدی اجرایی می‌شود.

پور ابراهیمی افزود: نظارت بر بازار، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و گرانفروشی باید پیگیری و روش‌های که موجب ضرر و زیان مردم در حوزه قیمت‌گذاری دستوری می‌شود، باید کنترل شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.