محدودیت‌ها تا 25مهر ماندگارند

محدودیت‌های تهران تمدید شد. استاندار تهران از ادامه‌دارشدن تعطیلات تهران و اعمال محدودیت‌ها تا روز چهارشنبه بیست‌وپنجم مهرماه خبر داد.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه تمام محدودیت‌های ابلاغی در هفته گذشته از روز شنبه تا روز چهارشنبه بیست‌وپنجم مهرماه در استان تهران به قوت خود باقی است، گفت: «درخصوص برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس این موضوع به صورت مجازی دنبال می‌شود.»

شهروندآنلاین- محدودیت‌ها دوباره به تهران برگشته‌اند و استفاده از ماسک از درِ منازل برای شهروندان ضروری است. این درحالی است که از نوزدهم مهر استفاده از ماسک در ناوگان عمومی سختگیرانه دنبال می‌شود.

اعمال محدودیت‌ها، درنظرگرفتن جریمه، ارایه‌ندادن خدمات و… پیشنهاداتی بودند که سعی می‌کنند از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

طرح‌ها و پیشنهاداتی که در اجرایی‌شدن کامل آنها شبهاتی وجود دارد. هرچند امید می‌رود ادامه‌داربودن محدودیت‌ها تعداد مبتلایان را کاهش دهد و تهران پاییز را با کمترین تلفات پشت‌سر بگذارد.

اهمیت اعمال محدودیت‌ها تا جایی بود که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران درخصوص تداوم تعطیلی‌های کرونا در تهران به وزیر بهداشت نامه نوشت.

حتمال دارد بعضی از محدویت‌ها را در هفته پیش‌رو افزایش دهیم. در این زمینه به‌ دنبال طراحی بسته‌ای با همکاری استاندار تهران هستیم

علیرضا زالی در این نامه از افزایش مراجعه‌کنندگان سرپایی، بستری‌شدگان جدید، افزایش بیماران بدحال در بخش‌های ویژه و موارد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا خبر داد. او وضع تهران را بحرانی و در شرایط قرمز توصیف کرد.

او با توجه به وضع بحرانی شیوع کرونا، خواستار تمدید تعطیلی‌ها با هدف مهار کرونا در پایتخت شد. درخواستی که حالا استاندار تهران از عملی‌شدن آن می‌گوید.

زالی حتی از احتمال تشدید بعضی محدودیت‌ها گفته بود: «احتمال دارد بعضی از محدویت‌ها را در هفته پیش‌رو افزایش دهیم. در این زمینه به‌ دنبال طراحی بسته‌ای با همکاری استاندار تهران هستیم.»

بسیاری از اماکن اداری و عمومی پایتخت از دوازدهم تا هجدهم مهر به شکل تعطیل درآمده‌اند اما بعضی کارشناسان معتقدند نه‌تنها زمان یک هفته‌ای برای تعطیلی تهران کفایت نمی‌کند، بلکه حتی نحوه اجرای این تعطیلی هم دچار اشکال است.

زالی در این‌باره هم گفته بود: «پیشنهاد برای طول مدت اعمال محدودیت‌ها در تهران، دوهفته است. کمتر از این زمان، معنایی ندارد و تعطیلی‌های کنونی تا یک هفته دیگر باید استمرار داشته باشد، زیرا یک هفته از لحاظ همه‌گیری‌شناسی بیماری، تأثیری در روند کاهش شیوع بیماری ندارد.»

محدودیت‌های تهران با شدت بیشتر تمدید شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.