دریاچه ارومیه سیراب می شود

معاون شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از چهار سد‌ مخزنی به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مهندس جواد محمدی گفت: نظر به تامین بخشی از نیاز‌های زیست محیطی آن و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد شهرچای ارومیه به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب، سد شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۵۰میلیون متر مکعب، سد مهاباد به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب و سد دریک سلماس به میزان ۴ میلیون متر مکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سد‌ها آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی می گوید: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه ها، از عموم مردم منطقه و شهروندان عزیز درخواست می‌شود در زمان رهاسازی و پس از آن (علی الخصوص در روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت) از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها اکیداً خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: همچنین به جهت اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه بهره برداران محترم از برداشت سهم آب دریاچه در طول مسیر‌ها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

در حال حاضر در مجموع  چهارده سد‌ استان ۸۹۳ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۱۴۴.۵ میلیون مترمکعب بود ۲۲ درصد کاهش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.