راز نوسان قیمت دلار /خواب زمستانی بازار ارز پرید

کیفرخواست معامله‌گران علیه بازارساز

نرخ دلار تهران از ۲۷ بهمن یعنی تقریبا یک ماه پیش در دامنه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان گیر کرده است

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران ارزی روی به گمانه و اتهام آورده اند، از نظر آن‌ها اتفاق روز دوشنبه محصول عوامل طبیعی بازار نبود، بلکه بازارساز خود در سقف فروخت و در کف جمع کرد.

خواب زمستانی بازار ارز پرید

بازار پس از پریدن از یک خواب زمستانی، دوباره چشم‌هایش را بست. روز گذشته خرید و فروش کم بود، حتی در کانال‌ها قیمت سکه اعلام نمی‌شد و اکثر بازارها به سمت تسویه اخر سال رفتند. ظاهرا سال تحویل بازار یک هفته زودتر اتفاق افتاده است.

اما در این روزهای کم معامله ۳ اتفاق رخ داد: نخست، افزایش اختلاف بین بازار متشکل و بازار آزاد بود. در معاملات بازار متشکل نرخ دلار ۴۰۰ تومان پایین آمد و همین میزان کاهش، شکاف بازار رسمی و غیر رسمی را به دو هزار تومان رساند.

دوم: پیش‌بینی معامله‌گران از تسویه هرات در آخر سال بود. به عقیده معامله‌گران نرخ تسویه هرات در پایان سال در کانال ۲۴ هزار خواهد بود.

قیمت سکه سنت شکنی کرد

اتفاق سوم: در بازار ارز دوشنبه نرخ دلار نقدی تهران همراه با بازار رسمی کاهشی شد و همزمان با آن در بازار جهانی شاهد ریزش اونس بودیم. این در حالی بود که نرخ سکه از دو متغیر بنیادی خودش پیروی نکرد و ثابت ماند و همین باعث شد تا حباب سکه افزایش پیدا کند و در نهایت قیمت دلار را با خودش بالا بکشد.

البته اینجا معامله‌گران رو به گمانه و اتهام آوردند، از نظر آن‌ها اتفاق روز دوشنبه محصول عوامل طبیعی بازار نبود، بلکه بازارساز خود در سقف فروخت و در کف جمع کرد.

یعنی نوسان دیروز اراده بازارساز بوده است. در پایان بازار یک روز رنج و خنثی را پشت سر گذاشت. نرخ دلار تهران از ۲۷ بهمن یعنی تقریبا یک ماه پیش در دامنه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰  تومان گیر کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.