کرونا بازهم ورزش ایران را تعطیل می‌کند؟

با بالا رفتن آمار ورزشکاران کرونایی، مسابقات ورزشی در مسیر تعطیلی مجدد قرار گرفتند

با اینکه مجوز برگزاری مسابقات ورزشی در اکثر رشته‌ها صادر شده، تست‌های مثبت پرتعداد در حاشیه رقابت‌های مختلف، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

بعد از 4، 5 ماه تعطیلی از اسفندماه سال 98، فدراسیون‌های ورزشی به تدریج از تیرماه به دنبال اخذ مجوز برای شروع دوباره فعالیت‌های خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند. ابتدا لیگ برتر فوتبال و سپس سایر رشته‌ها هم به تدریج از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز فعالیت گرفتند. کار به جایی رسید که حتی رشته‌های پربرخوردی مثل کشتی هم توانستند مجوز برگزاری مسابقات خود را اخذ کنند و در هفته‌های اخیر تقریبا همه فدراسیون‌ها اجازه فعالیت داشتند.

از لیگ برتر والیبال تا لیگ کشتی و اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های فوتبال، تیراندازی، تکواندو و… در یکی، دو ماه اخیر در جریان بودند و همه فدراسیون‌ها هم ادعا می‌کردند که پروتکل‌های بهداشتی به طور صددرصدی رعایت شده است.

با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در تمام کشور، در میان ورزشکاران هم تست‌های مثبت زیادی اعلام شده است. در لیگ برتر والیبال که فدراسیون بدون دلیل آن را متمرکز برگزار نمی‌کند، تیم‌های زیادی با تست‌های مثبت بازیکنان خود مواجه شدند. کار به جایی رسید که با مثبت شدن تست 25 عضو تیم شهرداری ورامین بازی این تیم با سایپا به تعویق افتاد.

در لیگ‌برتر کشتی هم اخبار غیررسمی حکایت از مثبت شدن تست‌های چند کشتی‌گیر و مربی دارند.  حتی یکی از ملی پوشان تیراندازی هم چندی پیش دچار این مشکل شده بود.

با این وضعیت به نظر می‌رسد مسابقات ورزشی بار دیگر در مسیر تعطیلی قرار گرفته‌اند. با اعلام فدراسیون والیبال، مسابقات لیگ برتر این رشته به مدت دو هفته تعطیل شده تا بعدا درباره ادامه رقابت‌ها تصمیم گیری شود. حتی زمزمه‌هایی از مسابقات این هفته لیگ برتر کشتی هم به گوش می‌رسد.

باشگاه‌های بدنسازی و خیلی دیگر از باشگاه‌ها در سراسر کشور هم با تعطیلی‌های مقطعی زیادی مواجه هستند تا همچنان ورزش ایران زیر سایه کرونا باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.