افزایش تسهیلات صندوق بیماران صعب العلاج

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا تسهیلات اعطایی به صندوق بیماران صعب العلاج به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش خانه ملت؛ نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با اصلاحات تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند اصلاحی (ز) این تبصره آمده است؛ مؤسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق و سایر حقوق ظرف سه‌ماه از تاریخ تصویب این قانون به صندوق بازنشستگی کشوری با رعایت حقوق شرعی و قانونی هر دو صندوق منتقل می‌شود.

۱- اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق کارکنان بازنشسته، مستمری و وظیفه‌بگیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در اعتبارات سالیانه صندوق بازنشستگی کشوری پیش بینی و لحاظ می‌شود.

۲- شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه دارایی‌ها و پرونده‌های شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران را ظرف سه‌ماه بعد از ابلاغ این قانون تحویل صندوق بازنشستگی کشوری نمايد.

در بند الحاقی ۷ اصلاحی این تبصره آمده است؛ در اجرای نسخه نویسی الکترونیک و به منظور فراهم نمودن بخشی از زیرساخت‌های لازم از قبیل پایش، بررسی (کنترل) اصالت امضای الکترونیک اعضای نظام پزشکی کشور و تهیه و تأمین نرم افزار کارد ریدر، توکن و اپلیکیشن و هزینه‌های نظارت فنی و اجرايی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه از محل اعتبارات خود مبالغ زیر را هزینه کنند:

۱- مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال سازمان تأمین اجتماعی

۲- مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال سازمان بیمه سلامت ایران

۳- مبلغ یکصد میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح

در این راستا معادل مبالغ مذکور توسط سازمان نظام پزشکی کشور برای تحقق اهداف مذکور تأمین می‌شود.

دستگاه‌های اجرايی و سازمان‌های مندرج در این حکم مکلفند گزارش عملکرد این بند را هر دو ماه یک بار به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارایه کنند.

در بند الحاقی ۸ اصلاحی این تبصره آمده است؛ صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاه‌های مربوط و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد می‌شود. اساسنامه و ساختار صندوق به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل ردیف ۱۷ جدول تبصره (۱۴) این قانون به صورت صددرصد (۱۰۰%) به این صندوق تخصیص و پرداخت می‌گردد. همچنین مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره (۱۶) جهت پرداخت به جامعه هدف به این صندوق اختصاص می‌یابد.

براساس این گزارش نمایندگان با مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس مبنی بر حذف بند الحاقی ۱۰ این تبصره موافقت کردند.

بند الحاقی ۱۰ حذف شده به شرح زیر بود؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است طرح بیمه اجتماعی افراد کم‌برخوردار را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهد. بار مالی سهم بیمه شده و دولت از محل واگذاری دارایی‌های موضوع اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و بخشی از سهم سلامت در اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها تأمین می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.