موضوع تبیین به قدس رسید

نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم راهپیمایی روز قدس به ریاست رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس و با حضور جمعی از روسا و نمایندگان نهادها و وزارت‌خانه‌ها و مدیران مسئول تعدادی از رسانه‌ها در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم راهپیمایی روز قدس با حضور سردار رمضان شریف ،رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس، سردار حسین اکبری ،معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از روسا و نمایندگان نهادها و وزارت‌خانه‌ها و مدیران مسئول تعدادی از رسانه‌ها صبح چهارشنبه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حاضران در این جلسه با تاکید بر لزوم تبیین گری هرچه بیشتر نسبت به روز قدس و مسأله فلسطین برای نسل جوان و نوجوان، به ارایه پیشنهاداتی درباره برگزاری این مراسم و نیز استفاده حداکثری از رسانه و فضای مجازی در این زمینه پرداختند.

سردار رمضان شریف ،رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در این جلسه با تاکید بر اینکه بدون اغراق باید گفت که بخش عمده‌ای از همه مشکلاتی که در دنیای اسلام شاهدیم حاصل طراحی صهیونیست‌ها است، اظهار کرد: امروز یکی از معیارهای سنجش مسلمان واقعی بودن، میزان مقابله با صهیونیست‌ها در ذهن و رفتار مسلمانان است. واقعیت این است که صهیونسیت‌ها با برداشت خاصی که برگرفته از خود برتر بینی در حوزه‌های دینی، قومی و نژادی است، یکی از نقاط حساس جغرافیایی که می‌تواند به امت اسلامی فشار بیاورد را در اختیار گرفته‌اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی و نام‌گذاری روز جهانی قدس توسط امام راحل یکی از بزرگترین استراتژی‌های صهیونسیت‌ها که به فراموشی سپردن مسأله قدس بود را به هم ریخت. برگزاری مراسم روز قدس هر ساله بستر و فرصتی را فراهم می‌کند تا پرونده‌ اشغال فلسطین مورد واکاوی قرار بگیرد و صهیونسیت‌ها در دستیابی به اهداف خود ناکام شوند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: برگزاری روز جهانی قدس و آگاهی بخشی‌هایی که در پرتوی آن صورت گرفته و همچنین اقداماتی که در بخش‌های مختلف به منظور توانمندی‌ سازی و کمک به مردم فلسطین صورت گرفته آثار و برکات غیر قابل انکاری را داشته است.

رمضان شریف گفت: گرچه در دو سال قبل به دلیل شیوع کرونا، همه تجمعات میدانی با محدودیت‌هایی برگزار شد، اما تاکنون بیش از ۴۲ مرتبه راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور برگزار شده است. به نظر می‌آید در سال آتی در روز بیست و هفتم ماه مبارک مصادف با ۹ اردیبهشت شاهد برگزاری راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس باشیم.

وی تصریح کرد: مبنای ستاد مرکزی انتفاضه و قدس حضور میدانی جدی و شاداب در روز جهانی قدس است اما اعلام می‌کنیم که به آنچه ستاد ملی کرونا در روزهای نزدیک به روز قدس اعلام خواهد کرد، پایبند هستیم؛ چراکه سلامتی مردم و عدم گسترش بیماری از اصول ماست.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس خاطر نشان کرد: هر ساله در آستانه روز قدس تحولات و اتفاقات میدانی رقم می‌خورد که به فضای این روز کمک می‌کند. امروز پیامد برگزاری روز قدس کاملا روشن است و در همه ابعاد حرکت رو به جلو بوده و امروز در زمینه‌های آگاهی بخشی، افشای اقدامات صهیونیست ها و توانمندسازی حضور میدانی نسل‌های جدید رزمندگان فلسطینی اقدامات خوبی انجام شده است. امروز مشاهده می‌کنیم که رزمندگان فلسطینی از انتفاضه‌ی سنگ در عملیات شمشیر قدس به موشک‌هایی رسیدند که صهیونیست ها با تمام وجود اذعان کردند که حاضر به مقابله با مردم مصمم فلسطین نیستند.

سردار حسین اکبری ،معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به جهانی شدن برگزاری روز قدس خاطر نشان کرد: روزی که امام ،جمعه آخر ماه مبارک را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند در دنیا تصور نمی‌شد که روزی فرا برسد که همزمان در کشورهای مختلف مراسم روز قدس برگزار شود اما امروز در نیمی از جهان روز قدس برگزار می‌شود که نشان‌دهنده افرایش بیداری مردم جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونسیتی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز رژیم صهیونسیتی در تمام ابعاد مولفه‌های قدرت خود رو به ضعف است، گفت: در این شرایط برگزاری مراسم روز قدس می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد. تصور من بر این است که امسال با توجه به بهبود شرایط از حیث مسأله کرونا بتوانیم شاهد برگزاری راهپیمایی پرشوری باشیم.

حسین رویوران ،تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل نیز طی سخنانی در این جلسه با تاکید بر اینکه روز قدس راهبردی است برای فراموش نکردن و احیای آرمان قدس و خنثی سازی سیاست‌های رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز همه مراکز مطالعاتی رژیم صهیونسیتی روی این مسأله متمرکز هستند که موجودیت اسرائیل در خطر است؛ این درحالیست که این رژیم در گذشته متصور بود که این موجودیت تثبیت شده و باید از نیل تا فرات گسترش یابد.

وی با بیان اینکه «مهمترین ابزار حفظ و استمرار رژیم صهیونسیتی برتری نظامی است»، افزود:  این برتری به دلیلی نوآوری در برنامه‌های جنگی و ابداع جنگ نا متقارن امروز خنثی شده است و این موضوع را سران رژیم صهیونسیتی اعتراف کرده است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خارج شدن موضوع رژیم صهیونسیتی از اولویت‌های ایالات متحده آمریکا از سوی روسای جمهوری آمریکا طی سالهای اخیر را از دیگر مسایل حائز اهمیت برشمرد و گفت: از روزی که اسلام ظهور پیدا کرد، نفاق نیز شکل گرفت اما امروز الان نوعی شفاف سازی در منطقه ایجاد شده و برخی کشورها ناگزیرند ارتباط خود با دشمن را شفاف کنند. جنگ اوکراین درست است نظام دو قطبی گذشته را برنگردانده اما فضای جنگ سرد را بازگردانده است و کشورها ناگزیرند که موضع خود را اعلام کنند و این شفاف سازی در موضع بین‌الملل به نفع ماست. الان رژیم صهیونسیتی و ترکیه ناگزیر شده‌اند که موضع خود را روشن کنند.

رویوران با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه توسط آمریکا و اروپا گفت: امروز به دلیل تداخل بیشتر روسیه با اقتصاد جهان، اعمال تحریم علیه روسیه به نوعی تحریم دو طرفه است به این معنا که طرف تحریم کننده نیز خود از این تحریم آسیب می‌بیند.

وی همچنین به موضوع مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین اشاره و تاکید کرد: بازگشت آمریکا به برجام یک پیام مهمی در منطقه دارد و آن اینکه آمریکا در قبال ایران عقب نشینی کرد که این عقب نشینی پیام مهمی برای کشورهای منطقه است؛ اینکه برخی کشورها وارد گفت‌وگو با ایران شده‌اند باز می‌گردد به فهم آنها از این موضوع.

علی متقیان ،مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز در این جلسه با اشاره به نام‌گذاری روز قدس توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اگر ما نیمه شعبان را به عنوان روز جهانی مستضعفین نامگذاری کرده‌ایم، نمی‌توانیم از مردم فلسطین مظلوم‌تر نام ببریم و شایسته است که امروز بیشتر به یاد آنها باشیم.

وی گفت: بیش از ۴۰ سال است که روز قدس را گرامی می‌داریم و حضرت امام خمینی (ره) به شایستگی و به خوبی و با شناختی عمیق آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند؛ شاید در آن زمان عده‌ای معتقد بودند که این روز در ایران می‌ماند اما امروز روز قدس جهانی شده است و همه مسلمانان وارد میدان شده‌اند.

مدیرعامل ایسنا با تاکید بر اینکه این روز قدس یک پیام اصلی دارد و آن اضمحلال رژیم صهیونسیتی بود، اظهار کرد: امروز بعد از ۴۰ سال مردم اضمحلال رژیم صهیونسیتی را لمس می‌کنند. تفاوتی که امسال با سال‌های قبل دارد این است که مردم شکست هیمنه و قدرت و اضمحلال رژیم صهیونسیتی را با چشم خود به خوبی می‌بینند و عملیاتی که در روزهای اخیر علیه پایگاهی متعلق به این رژیم در اربیل عراق انجام شد و کسی جرأت نکرد در برابر آن عکس‌العملی انجام دهد نشان از این بود که اگر جمهوری اسلامی ایران از روز نخست اعلام کرد که با رژیم صهیونسیتی مخالف است، این مخالفت را با تمام جان و قدرت نشان می‌دهد.

متقیان ادامه داد: امروز باید اسرائیل را با ۴۰ سال قبل مقایسه کنیم. اسرائیل دیگر در منطقه قدرت نظامی نیست و دیگر اصلاً مطرح نیست و شکست پذیر است و ما باید این را برای مردم تبیین کنیم. پیشنهاد دارم ماه رمضان را ماه قدس بدانیم و هر روز این ماه مبارک را به تبیین موضوع قدس بپردازیم.

وی در پایان تصریح کرد: اطمینان دارم امسال پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس، شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود. امسال در مراسم روز قدس باید بگوییم اسرائیل شکست خورده است نه آنکه شکست خواهد خورد؛ باید سرزمین قدس را سرزمین اسلام معرفی کنیم نه سرزمین فلسطین و بگوییم که ما از سرزمین اسلامی دفاع می‌خواهیم کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.