مثبت هجده‌ها بیان تو

یادداشت طنز شهرونگ برای حرکات محیرالعقول برخی از مسئولان

شهاب پاک‌نگر

اگر تا خرداد‌ سال آینده از هر کدام از مسئولان سابق و فعلی کشور حرکات محیرالعقول دیدید، تعجب نکنید. مسئول است دیگر گاهی دلش می‌خواهد رئیس‌جمهوری شود. فقط بهتر است کاندیداهای گل این چند نکته را رعایت کنند:

الف) کمر کادر درمان این چند وقت از خم‌شدن و شکستن گذشته. اگر می‌شود مردمی بودن‌تان را بگذارید برای یکی دو ماه دیگر که این یکی موج کرونا را هم رد کنیم. فعلا نمی‌خواهد به مشکلات پرستارها رسیدگی کنید، بزرگ‌ترین لطفی که می‌توانید در حق‌شان بکنید این است که زنجیره ابتلا را قطع کنید و به صورت دورکاری بگویید خیلی مردمی هستید. تخت‌های بیمارستان دیگر جا ندارد، شما با سی چهل ‌تا خبرنگار می‌روید دیدار سرزده از بخش مراقبت‌های ویژه، بعدش کل همکاران‌تان کرونا می‌گیرند و آخر سر باید یک بیمارستان برای خانه ملت اختصاص دهند. در ضمن ما خیلی اشتباه کردیم که غر زدیم چرا به نمایندگان واکسن آنفلوآنزا دادند، اگر واکسن کرونا بیاید، اول از همه باید به نمایندگان عزیز بدهند، چون رفتارهای پرخطرشان زیاد شده.

ب) از وقتی دموکراسی در دنیا شکل گرفته، هیچ‌کس نگفته «وای پسر! این چه دماغ قشنگی داره! برم بهش رأی بدم»! لطفا وقتی قرار است ماسک بزنید، این ماسک را تا بالای دماغ‌تان بکشید. در ضمن وقتی ماسک را اینجوری می‌زنید هم نشانه مردمی‌بودن شما نیست؛ کلا نشانه چیز خاصی نیست، غیر از اینکه شما هم مثل بقیه آدم‌ها بینی دارید.

ج) این بند را به شیوه گفت‌وشنود یکی از روزنامه‌ها می‌نویسیم. یک پدری بچه‌اش را بغل کرده بود با صدای گوشخراش برایش لالایی می‌خواند، بچه با حفظ احترام مقام پدری گفت «شما ساکت شو، من قول می‌دم بخوابم». حالا درست است که تنها دلخوشی مردم در حال حاضر فوتبال است، اما این دلیل نمی‌شود که شما هر روز استوری فوتبالی بگذارید یا در دفترتان با مدیران باشگاه جلسه برگزار کنید. تنها خواسته فوتبالی‌ها این است که شما بیخیال فوتبال شوید.

د) والله ما هم مثل شما عزیزان به حیات وحش علاقه داریم و اگر یک پلنگ ببینیم، به خاطر زیبایی‌اش ساعت‌ها به او زل می‌زنیم، ولی دلیل نمی‌شود بیاییم این را به خبرنگاران بگوییم. به هر حال این انتخاب خودتان است، اگر می‌خواهید هنجارشکنی کنید و فیلمش را در تلگرام پخش کنید، بکنید، فقط زیرش بنویسد که «برای محل کار مناسب نیست» که ما با هدفون گوش کنیم.  ما نگرانیم دو روز دیگر، برخی از این عزیزان بیایند در فضای مجازی کلیپ پخش کنند و زیرش بنویسند «فقط مثبت هجده بیاد تو!» بعد وقتی از آنها می‌پرسیم دلیلش چیست، بگویند ما هدف‌مان انتخابات بوده و سن‌ قانونی رأی‌دهندگان باید بالای هجده ‌سال باشد.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم، از دوست خوب‌تان آقای محسن رضایی میرقائد یاد بگیرید، وقتی خبرنگاری از یکی از معاونینش پرسید که قصد کاندیداشدن دارند یا نه، جواب داد «تغییری در برنامه‌هایش ایجاد نشده». ایشان مثل یک کاندیدای نمونه، هر چهار ‌سال یک بار، اسفند به اسفند می‌آیند ثبت‌نام می‌کنند، چهار تا مناظره برگزار می‌کنند و می‌روند تا چهار ‌سال دیگر. در ضمن به اندازه کافی از شجریان در انتخابات استفاده کردید، لطفا در انتخابات پیشِ‌ رو با وعده نامگذاری یک خیابان به اسم ایشان، سراغش نروید و بگذارید یک شجریان برای ما بماند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.