اوکراین پشت درِ ناتو/ اُلیگارش‌ها و ارتش رو در رو با تحریم

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 16 مارس 2022

جنگ در اوکراین و پیامدهایش همچنان صفحات نخست روزنامه‌ها را در اشغال خود دارد.

تایمز

جنگ در اوکراین همچنان بر صفحات نخست روزنامه‌ها حاکم است. گزارش اصلی تایمز با عنوان «زلنسکی: نمی‌توانیم به ناتو بپیوندیم»  گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اعتراف کرده که بعید است اوکراین قادر به پیوستن به ناتو باشد. با توجه به جلسه رهبران اروپا در روز سه‌شنبه، زلنسکی گفت به نظر می‌رسد «درهای باز ناتو» به روی اوکراین بسته است و باید این را پذیرفت.

فایننشال‌تایمز

تحریم‌های تازه علیه روسیه گزارش اصلی فایننشال‌تایمز را به خود اختصاص داده است که می‌گوید غرب اُلیگارش‌ها (کسانی که ثروت‌شان مافوق تصور است و با کسانی که قدرت را در دست دارند ارتباط بسیار نزدیکی دارند) و ارتش را هدف تحریم‌های سخت قرار داده است. در این گزارش آمده: «اتحادیه اروپا نام‌هایی از جمله رومن آبراموویچ، مالک روس باشگاه چلسی، را به فهرست مسدود کردن دارایی افراد و ممنوعیت سفر اضافه کرده، در عین حال، انگلستان تحریم‌هایی علیه بیش از 370 اُلیگارش  وضع کرده است. در ایالات متحده، وزارت امور خارجه از اقداماتی علیه 11 شخص عالی‌رتبه در بخش دفاع روسیه خبر داده است.»

نیویورک‌تایمز

«سه رهبر اروپایی جسور از کی‌یف در میان شعله‌های آتش جنگ بازدید می‌کنند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «سه رهبر اروپایی روز سه‌شنبه با سفر به کی‌یف، پایتخت محاصره‌ شده اوکراین، نمایشی جسورانه در حمایت از اوکراین اجرا کردند. دیدار دراماتیک نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی از کی‌یف رفتاری شخصی بود، اما این حرکت، دیگر رهبران اروپایی را غافلگیر کرد، برخی از آنها را خشمگین کرد و تقسیمات ناخوشایندی را در چگونگی نشان دادن همبستگی بهتر غرب با اوکراین به وجود آورد.»

تصویر اصلی که ویرانه‌های ساختمانی را نشان می‌دهد، با این توضیح آمده: «پیامد حمله روسیه، هفته گذشته در Mykolaiv در اوکراین. برنامه‌ریزی شده است ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، از طریق ویدیو روز چهارشنبه با کنگره صحبت کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.