استقبال صلیب سرخ از پیشنهاد هلال احمر ایران

صلیب سرخ از پیشنهاد هلال احمر ایران برای اهدای واکسن ایرانی به کشورهای نیازمند استقبال کرد

دبیر کل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر کشورمان برای اهدای ۴ میلیون دُز واکسن کرونا برکت به کشورهای نیازمند قدردانی کرد.

در سومین روز از نشست هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به «جاگان چاپاگان» پیشنهاد کرد که در صورت نیاز جمعیت‌های عضو فدراسیون، آمادگی اهدا ۴ میلیون دُز واکسن برکت را برای کنترل کرونا دارد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در پاسخ گفت: از پیشنهاد سخاوتمندانه جمعیت هلال احمر ایران تشکر می‌کنم. اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت به خصوص در زمینه واکسیناسیون و مقابله با کووید ۱۹ قابل قدردانی است.

جاگان چاپاگان با اشاره به تاثیر فشار تحریم‌ها علیه ایران در محدود شدن اقدامات بشردوستانه گفت: باید متذکر شوم که در زمینه کمک‌ها و حمایت‌های مالی، همکاری‌های خوبی با جمعیت هلال احمر ایران صورت گرفت که جدای از سختی های ناشی از تحریم‌ها، تجربه بسیار موفقی برای فدراسیون و جمعیت ملی کشور ایران تلقی می‌شود و فدراسیون همچنان از اقدامات بشردوستانه هلال احمر ایران حمایت می‌کند.

جمعیت هلال احمر ایران نیز از گزارش ارائه شده توسط دبیر کل این فدراسیون حمایت کرد و دکتر پیرحسین کولیوند گفت: از اینکه دبیرکل محترم فدراسیون در گزارش خود به مشکلات هلال احمر ایران به علت شرایط سخت مالی ناشی از تحریم‌ها اشاره کرده است؛ بسیار متشکر و قدردان هستیم.

کولیوند ادامه داد: با توجه به تحریم‌های گسترده علیه ایران، خوشبختانه جمعیت هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت و دولت در امر واردات واکسن، توانست با همکاری و هماهنگی شرکای بین‌المللی خود به ویژه فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ، نقش مهمی را در فرایند مدیریت و سازماندهی واکسیناسیون کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ ایفا کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، هلال احمر کشورمان به عنوان یکی از اعضای هیات حاکمه فدراسیون حضور فعالی در چهل و پنجمین اجلاس حکام داشته که از عصر سه‌شنبه آغاز شده‌است و تا امروز جمعه ۲۷ اسفند ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.