رشد 55 درصدی ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در نوروز امسال

امدادگران 346 نفر را نجات دادند

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این جمعیت در طرح امداد نوروزی 1401 گفت: با رشد 55 درصدی ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در چهار روز ابتدایی اجرای طرح، مواجه‌ایم و امدادگران در این مدت 346 نفر را نجات داده‌اند.

مهدی ولی‌پور افزود: از روز 25 اسفند که طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر آغاز شده، تا صبح امروز 28 اسفندماه، در مجموع 463 ماموریت از سوی امدادگران این جمعیت پوشش داده شده که از این میزان، حوادث ترافیکی با 264 مورد در صدر حوادث نوروزی بوده است.

حوادث کوهستان نیز با 21 مورد، رشد 75 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و حوادث جوی هم با 41 مورد، تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 برابر رشد داشته است.

ولی پور با اشاره به اینکه کل ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 55 درصدی داشته است، اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر در حوادث چهار روز گذشته در سراسر کشور به 2946 نفر امدادرسانی کرده و 346 نفر را هم نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در بازه زمانی یادشده، 621 حادثه‌دیده از خدمات درمان سرپایی هلال‌احمر بهره‌مند و 198 مصدوم حوادث نیز با تلاش امدادگران هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی‌پور همچنین به اسکان اضطراری 1631 هموطن حادثه‌دیده در چهار روز گذشته اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال‌احمر، 58 عملیات نجات فنی را برعهده داشتند و 60 مصدوم سوانح ترافیکی را رهاسازی کردند.

همچنین ٨٧٨ نفر به‌شکل حضوری به پایگاه‌های امدادی و پست‌های سیار امدادی هلال‌احمر مراجعه و از خدمات امدادی بهره‌مند شدند. امدادگران هلال‌احمر در عملیات ارزیابی میزان خسارات احتمالی 6 زمین‌لرزه که بزرگترین آن 6 ریشتر و در استان هرمزگان بود هم مشارکت داشته‌اند.

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرهای نوروزی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.