100 عملیات برای یافتن نشانه‌ای از دکتر

پیدا و پنهان کشف یک جسد در ارتفاعات یافته لرستان

سیما فراهانی| تصور می‌کردند که بعد از سه ماه پرونده به نتیجه رسیده است؛ جسدی در میان کوه‌های «یافته» پیدا شده است. رفتند تا جسد دکتر را شناسایی کنند. مرد هشتاد ساله‌ای که سه ماه پیش به طرز مرموزی در ارتفاعات لرستان گم شد و دیگر هیچ اثری از او یافت نشد. حالا اما جست‌وجوگران جسدی در میان کوه‌ها پیدا کرده‌اند که تصور می‌شود متعلق به دکتر است.

اما خانواده‌اش پس از مشاهده و بررسی جسد اعلام کردند که متعلق به دکتر سلیمان برزویه نیست. خبری که روی سایت‌ها دست به دست می‌چرخید، از سوی خانواده برزویه رد شد.

مرد میانسال سه ماه پیش یک روز صبح زود به قصد کوهنوردی از خانه‌اش خارج شد. کاری که تقریبا هر روز یا هر هفته آن را انجام می‌داد. او به تمام ارتفاعات منطقه لرستان آشنایی داشت. کوهنوردی ورزش مورد علاقه او بود اما از همان روز شوم، دکتر سلیمان برزویه رفت و دیگر برنگشت؛ هیچ اثر و نشانه‌ای از او یافت نشد. بیش از 150 نیروی امدادگر در بیشتر از 100 مأموریت نتوانستند حتی ردی از این مرد سرشناس در محله‌شان پیدا کنند. صبح روز جمعه اما جسدی پیدا شد که احتمال می‌رفت متعلق به سلیمان برزویه باشد بلافاصله نیروهای هلال‌ احمر لرستان راهی محل شدند. محلی که به گفته امدادگران بسیار صعب‌العبور و سخت بود. همزمان خانواده این مرد نیز در جریان قرار گرفتند و به محل رفتند. جسد با سختی زیاد به پایین منتقل شد و خانواده‌اش بعد از دیدن آن اعلام کردند که متعلق به دکتر برزویه نیست. همسر این مرد در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار «شهروند» گفت: «در این مدت سختی‌های زیادی کشیدیم. از روزی که سلیمان رفت، حتی یک روز خوش هم نداریم. امروز به ما گفتند که به احتمال زیاد جسد او را پیدا کرده‌اند، به محل رفتیم و جسد را دیدیم. از روی چهره و ظاهر فهمیدیم که متعلق به دکتر نیست. هر چند که جسد کاملا متلاشی شده بود ولی ما فهمیدیم که متعلق به سلیمان نیست. سلیمان داندنپزشک بود و به کوهنوردی علاقه زیادی داشت. سه ماه پیش رفت و دیگر برنگشت. در این مدت نیروهای هلال ‌احمر عملیات‌ زیادی انجام دادند و هر بار هم که ما از آنها کمک خواستیم، بی‌دریغ انجام دادند؛ ولی فایده‌ای نداشت و هیچ اثری از سلیمان نیست.»

صارم رضایی، مدیر هلال لرستان، درباره جزئیات این ماجرا به «شهروند» گفت: «از سه ماه پیش که این مرد گم شد، نیروهای ما تمام تلاش‌شان را کردند. همچنین نیروهای پلیس نیز همزمان تحقیقات خود را آغاز کردند. براساس بررسی دوربین‌های مداربسته و همچنین پرس‌وجو از مردم محلی مشخص شد که این مرد تا سر ارتفاعات ملشبان یعنی بیست کیلومتری خرم آباد رفته بود. بعد از آن دیگر کسی او را ندیده بود. در این مدت بیش از 100 عملیات در این زمینه انجام شد. بیشتر از 150 نیروی امدادگر به همراه نیروهای کوهنوردی و مردم محلی به جست‌وجوی این مرد پرداختند. مناطق بسیار صعب‌العبور و سختی را جست‌وجو کردند ولی هیچ فایده‌ای نداشت تا اینکه یکسری کوهنورد در آن منطقه یعنی در ارتفاعات یافته، جسد متلاشی‌شده مردی را یافتند و بلافاصله با نیروهای ما تماس گرفتند. نیروهای ما هم به همراه خانواده راهی محل شدند تا جسد را شناسایی کنند.»

عزیزعلی امرایی، معاون امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر لرستان، نیز در این زمینه به «شهروند» گفت: «جسد را به سختی پایین آوردیم. جسد در منطقه‌ای بود که نیروها باید با گرفتن سنگ بالا می‌رفتند. خانواده‎اش نیز جسد را دیدند ولی اعلام کردند که متعلق به دکتر برزویه نیست. آنها در پیامی به من گفتند: «از اینکه دلتنگی و نگرانی و مشکلات ما تا این حد بر دوش‌تان سنگینی می‌کند متأسفیم و از همدردی و همدلی و تلاش‌تان برای روشن‌شدن سرنوشت همسر و پدرمان سپاسگزاریم. از اینکه ما اولین نفری بودیم که به وسیله شما در جریان پیداشدن جسدی در کوه یافته قرار گرفتیم بی‌نهایت متشکریم و از صداقت و زحمات جنابعالی و همه همکاران عزیزتان قدردانی می‌کنیم. امیدواریم رنج‌های شما به ثمر بنشیند و به‌زودی نگرانی ما هم رفع شود. اما جنازه واقع در یافته متعلق به دکتر نبود.» با این حال با وجود اظهارات خانواده دکتر برزویه ولی باز هم بررسی‌ها در خصوص این جسد و مطابقت آن با دکتر همچنان ادامه خواهد داشت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.