سقط جنین محکوم است، نه به وقت کرونا‍!

دارویی که برای درمان کووید-19 به ترامپ داده شده با استفاده از سلول‌های جنین سقط‌شده تولید شده است

کوکتل آنتی‌بادی مونوکلونال، دارویی که دونالد ترامپ برای درمان کرونا از آن استفاده و آن را دارویی بالقوه برای درمان این بیماری معرفی کرده است، با استفاده از سلول‌های انسانی، که در اصل از سقط جنین انتخابی به‌دست آمده، تولید شده است. رئیس‌جمهوری و بسیاری از طرفداران او بارها سقط جنین را محکوم کرده‌اند.

شهروندآنلاین: یکی از داروهایی که دونالد ترامپ از آن استفاده کرده و آن را به عنوان دارویی بالقوه برای ویروس کرونا معرفی کرده است، با استفاده از سلول‌های انسانی که در اصل از سقط جنین انتخابی به‌دست آمده، تولید شده است؛ روشی که بارها رئیس‌جمهوری و بسیاری از طرفداران او آن را محکوم کرده‌اند.

این دارو کوکتل آنتی‌بادی مونوکلونال است که شرکت Regeneron آن را تولید کرده است. به رئیس‌جمهوری 8 گرم از این دارو تزریق شد. کووید-19 هیچ درمانی ندارد و دارو تأیید نشده است.

سلول‌های استفاده شده برای تولید دارو به سلول‌های HEK 293T معروف هستند؛ سلول‌هایی که در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. سلول‌ها در اصل از کلیه جنین پس از سقط جنین انتخابی در هلند در دهه 1970 ساخته شده‌اند.

ترامپ مداوم در تلاش است دسترسی به سقط جنین را محدود کند؛ از جمله اخیرا، هنگامی که قاضی ایمی بارت را به دادگاه عالی معرفی کرد.

جنبش ضد سقط جنین یکی از پرشورترین پایگاه‌های حمایت از ترامپ است. ترامپ در حال حاضر به دلایل ایدئولوژیک تحقیقاتی را که با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی انجام می‌شود، محدود کرده است.

ترامپ ژانویه 2020 به حامیان خود گفت: «ما بودجه فدرال را در مورد تحقیقات مربوط به بافت جنین متوقف کردیم که همه احساس می‌کردند بسیار مهم است. ما مانند قبل در مقابل لابی طرفدار سقط جنین ایستاده‌ایم.»

ترامپ ژانویه 2020 به حامیان خود گفت: «ما بودجه تحقیقاتی فدرال را در مورد تحقیق‌های مربوط به بافت جنین متوقف کردیم که همه احساس می‌کردند بسیار مهم است. ما مانند قبل در مقابل لابی طرفدار سقط جنین ایستاده‌ایم.»

تولید کوکتل آنتی‌بادی شرکت Regeneron با کمک 450 میلیون دلاری سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته پزشکی (Barda) پشتیبانی می‌شود.

شرکت Regeneron سال‌ها با دولت آمریکا همکاری کرده است تا درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال را به سرانجام برساند.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله بیماری‌های عفونی منتشر شده است، در سال 2018، محققان Regeneron و دولت ایالات متحده از همان سلول در توسعه درمان ویروس ابولا استفاده کردند.

داروی شرکت  Regeneron در دسترس عموم نیست و تاکنون فقط روی 275 نفر آزمایش شده است.

هزینه‌های درمان با کوکتل آنتی‌بادی Regeneron به طور متوسط ​​بیش از 96 هزار دلار در هر دوره است.

دولت ترامپ به طور سیستماتیک تلاش کرده است دسترسی به سقط جنین در ایالات متحده و خارج از کشور را محدود کند. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری گفته است من آرزو می‌کنم روزی که Roe v Wade به تاریخ بپیوندد. (اشاره به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده که از سال 1973 به زنان اجازه سقط جنین قانونی داده است.)

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.