آخرین وضعیت راه‌های کشور/ تشدید بارش برف و باران

رئیس اداره بحران سازمان راهداری آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی را تشریح کرد

حبیب جمشیدی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم تجهیزات کافی و امکانات لازم برای سفر را به ویژه در محورهای درگیر بارش برف و باران به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، جمشیدی درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی از نظر ترافیک و شرایط جوی گفت: طی چند روز گذشته بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی آغاز شده و از روز گذشته این بارش‌ها تشدید شدند. به‌گونه‌ای که در مناطق شمال غربی کشور بارش برف صورت گرفت و در برخی دیگر از استان‌ها شاهد بارش باران بودیم.

او افزود: طی روز گذشته بارش برف در محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و چهارمحال و بختیاری و بارش باران در جاده‌ها و استان‌های گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز و مازندران اتفاق افتاد اما در روزهای گذشته هیچ محوری به دلیل بارش نزولات جوی مسدود نشد.

جمشیدی ادامه داد: روز گذشته به دلیل کولاک محورهای سراب به اردبیل و گرمی به بیله سوار به دلیل کولاک و کاهش دید رانندگان مسدود شد چراکه ایمنی برای ما اولویت اول را دارد و دیگر محورها مانند محور گردنه حیران و محور چالوس به دلیل کنترل ترافیک و تخلیه بار ترافیکی به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت در روزهای گذشته با محدودیت ترافیک و یکطرفه شدن مواجه شدند.

رئیس اداره بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال و محور هراز اظهار کرد: در حال حاضر سنگین‌ترین بارش‌های باران و برف را امروز و روز گذشته تجربه کردیم که با توجه به ادامه داشتن این وضعیت توصیه می‌کنیم مردم از سفرهای غیرضرور به ویژه در این محورها خودداری کنند و اگر مجبور به سفری شدند حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و به توصیه‌های سازمان راهداری و پلیس‌راه توجه ویژه کنند.

براساس آخرین وضعیت جوی و ترافیکی اعلام شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد از محور چالوس (مسیر شمال به جنوب) و محور هراز (شمال به جنوب) ممنوع است و ترافیک سنگینی در محور چالوس (مسیر جنوب به شمال) حد فاصل دو راهی شهرستانک تا نساء و حدفاصل پل زنگوله تا ولی‌آباد و در محور هراز (مسیر جنوب به شمال) حد فاصل پلور تا آب اسک و در آزادراه تهران -شمال محدوده سنگان و حد فاصل تونل تالون تا شهرستانک مشاهده می‌شود و در آزادراه قزوین – رشت، آزادراه تهران – کرج – قزوین، آزادراه قزوین – کرج و آزادراه تهران – قم ترافیک نیمه‌سنگینی گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.