ساده‌انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود

مخبر: تزریق دوز سوم گامی مهم در پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا است

محمد مخبر در این جلسه بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا تاکید کرد و گفت: ساده‌انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت دوباره مواجه کند

اولین جلسه کارگروه روسای کمیته های تخصصی ستاد مقابله با بیماری کرونا در سال ۱۴۰۱ عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 محمد مخبر در این جلسه بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا تاکید کرد و گفت: ساده‌انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت دوباره مواجه کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گامی موثر در پیشگیری از ورود به موج های احتمالی بعدی کرونا است، افزود: به فضل الهی امکان تزریق واکسن در کشور بسیار ارتقا یافته و لازم است با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، مردم را برای تزریق دوز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کنیم.
وی افزود: امروز شاهد هستیم در برخی کشورها که مردم‌شان واکسن هم تزریق کرده بودند، بدلیل ساده‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مجددا با پیک و موج جدید کرونا مواجه هستند که لازم است با مدیریت صحیح، اجازه ندهیم این اتفاق در کشور ما نیز رخ دهد.
در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در کشور، رنگبندی شهرها و میزان بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا ارائه کرد.
در این نشست که وزیر کشور نیز حضور داشت، رییس جمعیت هلال احمر به حضور گسترده نیروهای امدادی و آمادگی بالای اورژانس بیمارستان ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: بدلیل عملکرد خوب اورژانس‌ها و نیروهای امدادی، شاهد کاهش مرگ و میر‌ در مقایسه با تعداد تصادفات جاده ای بوده ایم.
در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.