تئاتر؛ شاید وقتی دیگر

چراغ‌ تئاتر برادوی حداقل تا ماه مه خاموش و بسیاری از تئاترها احتمالا تا پاییز سال آینده تعطیل است

کرونا چراغ تئاتر را هم در سراسر دنیا خاموش کرد و صحنه‌ها را خالی. تئاتر برادوی مانند همه تئاترها تعطیل شد و احتمالا تا 7 ماه دیگر نه صحنه این تئاتر بازیگری به خود خواهد دید نه سالن‌هایش، تماشاگری. تعطیلی در حیطه هنر هم مشاغل را به خطر انداخته و چشم‌انداز کارهای هنری را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

شهروندآنلاین: تئاتر «برادوی» حداقل تا سی‌ام ماه مه آینده بسته خواهد ماند که با این حساب، تعطیلی همه 41 تئاتر به عنوان بخشی از تلاش نیویورک برای کُند کردن انتشار ویروس کرونا، ادامه‌دار خواهد بود.

روز جمعه، اتحادیه برادوی، سازمان تجاری به نمایندگی از تهیه‌کنندگان و صاحبان تئاتر، اعلام کرد که فروش بلیت را تا آن تاریخ به حالت تعلیق درآورده است.

اما «برادوی» کی باز می‌شود؟

شارلوت سنت مارتین، رئیس اتحادیه برادوی، روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «برخی فکر می‌کنند ما تابستان تئاترها را افتتاح خواهیم کرد. امیدوارم حق با آنان باشد.، اما فکر می‌کنم حدس و گمان‌های مردم پاییز سال آینده است.»

در بیانیه اتحادیه پیشنهاد شد که تهیه‌کنندگان به بازگشایی متناوب به جای افتتاح یک‌باره همه تئاترها فکر کنند.

مارتین گفت که تاریخ بازگشایی را تهیه‌کنندگانی که با صاحبان تئاتر کار می‌کنند، تعیین می‌کنند.

در حالی که معلوم نیست تئاترها کی دقیقا باز می‌شود، این تعطیلی هزینه‌های هنگفتی دارد؛ نه فقط برای تهیه‌کنندگان و بازیگران که برای کارکنان پشت صحنه، رستوران‌های آن حوالی و …

تئاترها در اروپا با سرعت بیشتری بازگشایی می‌شود، هر چند با رعایت فاصله اجتماعی، اما به گفته تهیه‌کنندگان برادوی، از نظر اقتصادی در اینجا عملی نیست.

تعطیلی همچنین مشاغل هنرمندان را به خطر می‌اندازد و چشم‌انداز کارهای هنری را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

همه تئاترهای برادوی دوازدهم مارس در راستای تلاش برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا با محدود کردن اجتماعات بزرگ تعطیل شدند.

در آن زمان 31 نمایش در حال اجرا بود، هشت تئاتر در مرحله پیش‌نمایش و هشت نمایش دیگر در حال آماده‌سازی برای شروع اجرا بودند.

اتحادیه برادوی ابتدا تئاترها را تا دوازدهم آوریل تعطیل کرد. این لغوها بارها و بارها تا سوم ژانویه تمدید شد.

برادوی نه تنها نماد و اوج تئاتر آمریکاست، بلکه تجارتی بزرگ هم هست یا حداقل بود.

در سال 2019، تئاترهای برادوی 14.6 میلیون تماشاگر جذب کردند و 1.8 میلیارد دلار بلیت فروخته شد، اما امسال درآمد بسیار کم است.

اگرچه تولید تلویزیون و فیلم از سر گرفته شده است، اما هنرهای نمایشی حداقل در سطح حرفه‌ای، در نیویورک و در بیشتر کشور به طور کامل تعطیل است.

اپرای متروپولیتن ماه گذشته اعلام کرد تا سپتامبر آینده تعطیل خواهد بود. حتی قبل از آن اعلامیه، بعضی از تئاترها چنین تصمیمی گرفته بودند.

تئاترها در اروپا با سرعت بیشتری بازگشایی می‌شود، هر چند با رعایت فاصله اجتماعی، اما به گفته تهیه‌کنندگان برادوی، از نظر اقتصادی در اینجا عملی نیست.

برادوی با چالش‌های متعددی برای بازگشایی در طول همه‌گیری کرونا روبه‌روست: فضای عمومی و پشت صحنه آن تنگ و شلوغ است، بسیاری از تماشاگران آن از گردشگران هستند و تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌های خود نیاز به فروش بلیت‌های بسیار دارند.

مارتین گفت: «با توجه به تردید عمومی در مورد واکسن‌ها، منطقی نیست که انتظار داشته باشیم برادوی منتظر باشد قبل از بازگشایی همه واکسینه شده باشند. باید تغییری پزشکی یا علمی ایجاد شود. بسیاری از تولیدات پزشکی در حال آزمایش است که امیدوارکننده است.»

سنت مارتین گفت که هرچقدر زمان بازگشایی طول بکشد، مطمئن است که برادوی در نهایت باز خواهد گشت.

او افزود: «ما از رکود بزرگ و بسیاری بحران‌های دیگر جان سالم به در بردیم. فکر نمی‌کنم ما در کشور یا جهانی زندگی کنیم که بخواهد بدون تئاتر باشد.»

منبع: نیویورک تایمز

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.