مصر: به دنبال ائتلاف علیه ایران نیستیم

وزیر امور خارجه مصر گفت که حضور قاهره در نشست شش جانبه در نقب، با هدف تلاش برای پیشبرد تلاش‌های صلح که مهمترین آن دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروعشان است، صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود در قاهره بر اهمیت تلاش در مرحله بعدی برای تداوم آتش‌بس بین فلسطین و اسرائیل و عدم اتخاذ اقدامات یکجانبه که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها شود، تأکید کرد.

شکری افزود: در نشست شش جانبه نقب، موضوع ارتقای صلح و ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌هایی پیش روی منطقه از جمله مسائل مربوط به تروریسم و ​​افراط گرایی و همچنین تعامل با ثبات و امنیت منطقه به دور از هرگونه دخالت‌ها که امنیت ملی کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وجود دارد.

وزیر خارجه مصر در واکنش به ایجاد ائتلاف پوشالی اسرائیل و سازشگران علیه ایران تأکید کرد که شرکت مصر در نشست‌های نقب برای ایجاد هیچ ائتلافی علیه هیچ طرفی از جمله ایران نیست.

وی توضیح داد که مصر به دنبال روابط همکاری و تفاهم بر اساس مبانی منشور ملل متحد و عدم مداخله در امور داخلی کشورها است، اما در عین حال اقدامات کسانی را که به این اصول پایبند نبوده‌اند، زیر نظر می‌گیرد.

فلسطین اشغالی روز یکشنبه میزبان نشست وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر، امارات، بحرین و مغرب در نقب اشغالی بود که به گفته وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این نشست، موضوعات مختلف سیاسی بویژه پرونده هسته ای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان و ناظران مسائل منطقه می‎گویند که آمریکایی‌ها با برگزاری نشست‌هایی مانند نشست نقب در سرزمین‌های اشغالی، در تکاپو برای اطمینان بخشی به همپیمانان خود در منطقه درخصوص تداوم حمایت های خود از آنان حتی پس از توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.