ناوشکن ایرانی در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۲

رزمایش مرکب دریایی آیونز (آیمکس ۲۰۲۲) بامداد امروز با حضور نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هندوستان، بنگلادش و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و شرکت ناوشکن تمام ایرانی (دنا) در بندر گوآ هند آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این رزمایش با نظارت ۱۴ کشور عضو آیونز، پس از برگزاری نشست‌های توجیهی، کارگاه‌های آموزشی و بازدید از ناوگروه‌های طرفین، از بامداد امروز در بندر گوا کشور هند آغاز شد.

ناخدایکم فرهاد فتاحی، فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هم اکنون کشور جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیته امنیت دریایی آیونز را بر عهده دارد، گفت: رزمایش آیمکس ۲۰۲۲ در دو مرحله ساحلی و دریایی برگزار می‌شود که مرحله ساحلی آن شامل نشست‌های توجیهی، کارگاه‌های آموزشی و بازدید از ناوگروه‌های طرفین است و در مرحله دریایی نیز عملیات‌های تخصصی دریایی شامل تمرین صورت بندی، مانور افسر نگهبان، عملیات تبادل کمک‌های پزشکی، عملیات امداد و نجات و آزمون و ارزیابی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اهداف بشردوستانه و همکاری‌های آموزشی، تبادل تجارب دریانوردی و علوم دریایی در این رزمایش حضور یافته است، افزود: ارتقای توانمندی اعضای اجلاس آیونز در مقابله با بلایای طبیعی، ارتقای توانمندی‌های بین نیرویی در تبادل کمک‌های پزشکی و عملیات غواصی، استفاده عملی از مستندات اجلاس، استفاده از سامانه IORIS در گروه رزمی آیونز و… از اهداف برگزاری این رزمایش است.

ناخدایکم فتاحی با بیان اینکه کشور‌های استرالیا، موزامبیک، عمان، قطر، سنگاپور، سریلانکا، امارات متحده عربی، انگلستان، موریس، بنگلادش، مالدیو، فرانسه، تایلند و اندونزی از کشور‌های ناظر شرکت کننده در این رزمایش هستند، اضافه کرد: رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۲ در ۴۰مایلی شهر گوا و به عمق ۱۰۰مایل انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که امروز نیروی دریایی ارتش به نیروی تعیین کننده در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است، تصریح کرد: حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و شرکت در رزمایش‌های چندجانبه با کشور‌های دنیا، حاکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا و تعامل اثربخش با دیگر کشور‌ها در تامین امیت دریایی و صلح جهانی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.