قرقاش: به دنبال راهی برای همکاری با ایران هستیم

انور قرقاش، مشاور رئیس امارات متحده عربی در اظهاراتی در نشست اکسپو ۲۰۲۰ از تلاش کشورش برای همکاری با ایران و کاهش تنش های منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه اماراتی “گلف نیوز”، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی در نشست اکسپو ۲۰۲۰ در دوبی به اظهاراتی در خصوص همکاری با ایران و ثبات منطقه ای پرداخت.

وی در سخنانی در این نشست جهانی از قصد امارات برای راهی جهت همکاری با ایران خبر داد و افزود: جهان وارد دهه ای پر از سختی و دشواری شده و امارات در تلاش برای کاهش تنش ها با همه طرف های منطقه است.

قرقاش خاطرنشان کرد: ما با دوستان و حتی دشمنان خود تماس می گیریم و پل های ارتباطی که پیش از این خراب شده بود را از نو می سازیم.

وی در عین حال تاکید کرد: ما قرار نیست با هر کاری که آنها می خواهند انجام دهند موافق باشیم. منطقه خاورمیانه هم تنها محدود به ایران و اسرائیل نمی شود.

این مشاور ارشد دولت امارات در ادامه سخنانش تاکید کرد: تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری عملی با ایران و اطمینان از وجود دستور کار برای ثبات و رفاه در منطقه است.

قرقاش همچنین با اشاره به بحران اوکراین آن را یک تغییر مهم در جنگ بین المللی دانست که پیامدهای مهمی در پی خواهد داشت و ضرورت دارد یک راه حل سیاسی برای این بحران پیدا شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.