انتقام‌جویی هولناک هم‌عروس در فضای مجازی

متهمی که تصاویر شخصی هم‌عروس خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود، از سوی پلیس کهگیلویه‌وبویراحمد دستگیر شد.

در پی مراجعه زن جوانی به پلیس فتای شهرستان کهگیلویه مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر او به‌صورت توهین‌آمیز کرده است، پرونده اولیه تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.
در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد شاکی، تصاویر خود را در اختیار کسی قرار نداده، بنابراین متهم یا متهمان باید از روش‌های دیگری به تصاویر دست پیدا کرده باشند‌. در همین راستا تیم ویژه‌ای تشکیل و با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده، مشخص شد هم‌عروس شاکیه اقدام به انتشار تصاویر در فضای مجازی کرده است. با انجام اقدامات پلیسی گسترده متهم شناسایی و دستگیر شد.
متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، ولی در نهایت در مواجهه با مستندات به انتشار تصاویر جاری خود اعتراف کرد و گفت: «از خرابی گوشی تلفن همراه جاری خود نزد یکی از تعمیرگاةها مطلع شدم. با توجه به اختلافاتی که با هم داشتیم نزد تعمیرگاه موبایل رفتم و با ارایه کارت ملی شاکی، گوشی تلفن همراهش را گرفتم. تصاویر خصوصی او را از طریق نرم‌افزار تبادل داده برای خودم ارسال کردم. سپس عبارات مستهجن را روی تصاویرش گذاشتم و آنها را در فضای مجازی منتشر کردم.»
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «در فضای مجازی به هیچ عنوان به افراد غریبه و ناآشنا و آنهایی که حس انتقام‌جویانه دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار آنان قرار ندهند و اگر تلفن همراه دچار مشکل یا خرابی شد، ابتدا تصاویر و اطلاعات شخصی خود را حذف و سپس آن را نزد افراد مطمئن و آشنا ببرید.»
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه در پایان از شهروندان خواست: «در صورت نیاز به مشاوره یا ارایه گزارش موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.