رئیس قوه قضائیه: سرمایه هلال احمر، اعتماد مردم است

در دیدار رئیس و مدیران جمعیت هلال احمر با آیت‌الله محسنی اژه‌ای

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر به همراه جمعی از مدیران در دیدار با حضرت آیت‌الله غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، پس از ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات جمعیت هلال احمر در سوانح اخیر از خدمت‌رسانی امدادگران، نجاتگران و جوانان هلال احمر در پایگاه ها و پست های نوروزی به هموطنان در سراسر کشور و دریافت جایزه بین‌المللی هانری داویسون به پاس فعالیت های برجسته اخیر از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر خبر داد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی داوطلبان و مدیران جمعیت هلال احمر معرفی خدمات این جمعیت به مردم، حفظ و تقویت ویژگی مردمی بودن و انضباط در کارها را سه اصل مهم در حفظ و نگهداشت اعتماد مردم دانست و گفت: فعالیت مردمی و داوطلبانه سرمایه اجتماعی بی‌نظیری برای هلال احمر فراهم کرده و باید برای استفاده از این ظرفیت همواره برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله محسنی اژه‌ای ادامه داد: اصلی ترین سرمایه جمعیت هلال احمر، نیروهای داوطلب هستند و رعایت انضباط این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را حفظ کرده و افزایش می‌دهد.

وی افزود: اینکه هرگاه انسانی به کمک و یاری رسانی نیاز دارد؛ به شما رجوع می‌کند جزو الطاف و نعمت های مقدر شده خدواند متعال است که نصیب شما در هلال احمر شده است.

رئیس قوه قضاییه خدمات فراموش نشدنی، برجسته و ثبت شده هلال احمر در دهه‌های گذشته را محدود به داخل کشور ندانست و افزود: جهان شمولی از دیگر ویژگی‌های بارز هلال احمر است که ظرفیت فراوانی را برای ارتباط با سایر کشورها فراهم می کند و هلال احمر می‌تواند در رسیدگی به آسیب‌دیدگان از سوانح و بحران‌های بین المللی طبیعی یا انسانی، بیشترین نقش آفرینی را داشته باشد .

در همه شرایط سخت در کنار مردم هستیم

در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر خدمت صادقانه و بی منت را از اصول امدادگری دانست و گفت: نجاتگران و امدادگران ما با حضور در پایگاه‌های امداد و نجات و در سخت‌ترین شرایط در حوادث مختلف به مردم سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کنند در حالی‌که مبلغ اندکی حق الزحمه می‌گیرند و بیمه نیستند.

دکتر پیرحسین کولیوند با تاکید بر حضور فعال نیروهای جوانان و داوطلبان در طرح های مقابله با بیماری کرونا یادآوری کرد: هلال احمر در واردات واکسن، همکاری با وزارت بهداشت در انجام واکسیناسیون عمومی، غربالگری مسافران در مبادی مرزی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقش پررنگ و ماندگاری بازی کرد.

وی با تاکید بر ارج نهادن به فعالیت های نیروهای جمعیت هلال احمر همزمان یکصدمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی گفت: امسال هلال احمر ایران یکصد ساله می شود و  برای ما باعث افتخار است که به پشتوانه این سابقه طولانی، توانسته‌ایم در لباس مقدس هلال احمر، به عنوان معین دولت و ناجی مردم در همه لحظات سخت و بحرانی در کنار هموطنانمان در ایران سربلند اسلامی باشیم.

کولیوند با اشاره به اعطای جایزه هانری داویسون به جمعیت هلال احمر گفت: یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطای جایزه هانری داویسون به پاس فعالیت های برجسته اخیر از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.