جزییات آتش سوزی در منطقه ویژه ماهشهر

در این حادثه 2 نفر مصدوم شدند

پتروشیمی کاوشگران به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف آتش گرفت. در این حادثه دو نفر مصدوم شدند.

شامگاه پنج شنبه  ۱۱ فروردین  ساعت ۲۳:۵۰ یک آتش‌سوزی در مخازن بنزین شرکت پترو پالایش کاوش صنعت ماهشهر واقع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی رخ داد.
با ورود سریع عوامل ایمنی و آتش‌نشانی، این آتش‌سوزی در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد پس از حدود یک ساعت اطفا شد.
حریق در کمتر از یک ساعت با محوریت فرماندهی حادثه و با تلاش آتش نشانان و اطفای حریق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، آتش سوزی در تأسیسات شرکت کاوشگران ماهشهر مهار شد.
در عملیات اطفای حریق، تیم‌های امدادی دیگر شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشارکت نمودند.
در جریان این حادثه که در سطح یک رخ داد، متأسفانه دو نفر از نیروهای واحد بهره برداری شرکت کاوشگران بندر ماهشهر دچار سوختگی شدند. یکی از این مصدومان به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بند ماهشهر اعزام شد.
این حادثه به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است.
لازم به ذکر است در این حادثه آتش‌سوزی ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه‌خانه بنزین پیرولیز، بخش‌هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفته بود.
شرکت پترو پالایش کاوشگران بندر ماهشهر در زمینه بازیافت پی‌ای جی و تبدیل آن به محصول منو اتیلن گلایکول در صنایع پایین‌دستی الفین است که کاربری محصول آن در صنایع رنگ‌سازی، حلال و … است و در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال فعالیت دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.