پرایس: بازگشت به توافق هسته‌ای سودمند است

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بازگشت به توافق هسته‌ای را برای آمریکا و متحدانش سودمند توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،«ند پرایس» در نشست خبری در جمع خبرنگاران در ساختمان وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: «در هفته‌های اخیر به پیشرفت‌هایی در مذاکرات دست یافته ایم. چند مساله محدود حل نشده وجود دارد. حالا توپ در زمین ایران است تا در این باره تصمیم گیری کند. ما خواهان راهبردی هستیم که نتیجه بخش و موثر باشد. در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، معتقدیم که برگشت دو طرف به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، مسیر مناسب است.»

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به اختلاف نظر واشنگتن و تل آویو در خصوص توافق با ایران نیز اشاره و تاکید کرد واشنگتن اختلاف نظر‌های تاکتیکی با شرکای اسرائیلی خود دارد، ولی اختلاف نظر راهبردی که مخالفت با دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، وجود ندارد.

«ند پرایس» با اشاره به بحران اوکراین مدعی شد: «کرملین دیدگاه عبور از مرز‌های روسیه را در سر دارد، ولی آمریکا و جامعه جهانی آن را نخواهند پذیرفت. پوتین آزادی مطبوعات را محدود کرده است تا مردم روسیه از واقعیت‌های جنگ اوکراین مطلع نباشند. ما از رئیس جمهور پوتین، دولت روسیه و ارتش این کشور می‌خواهیم تا به تعهدات بین المللی روسیه پایبند باشد و به حملات خود علیه مردم اوکراین پایان دهد، نیرو‌های نظامی روسیه را از خاک اوکراین خارج کند و به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم  روسیه احترام بگذارد.»

در پایان، این مقام آمریکایی به تداوم فشار واشنگتن به پیونگ یانگ نیز اشاره و کره شمالی را به اشاعه فناوری موشک‌های بالستیک و فناوری هسته‌ای متهم کرد. به گفته پرایس، آمریکا همچنان به اعمال فشار‌های بیشتر بر این کشور ادامه می‌دهد و تحریم‌های اعمال شده از جانب واشنگتن و متحدانش جزئی از این اقدامات به شمار می‌رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.