کانکس‌های امدادونجات به مدرسه می‌روند

کانکس‌های بحران به مدارس تهران رسیدند. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از 15مجموعه تجهیزات در قالب کانکس امدادونجات در مدارس خبر داد. کانکس‌هایی که قرار است تا پایان امسال به 50دستگاه اهدایی افزایش یابد.

فاز اول این طرح قرار بر این است در هر منطقه حداقل دو مدرسه مجهز به کانکس تجهیزات امداد و نجات شوند

شهروندآنلاین- رضا کرمی‌محمدی اولویت را مدارس پرجمعیت عنوان کرد.«در فاز اول این طرح قرار بر این است در هر منطقه حداقل دو مدرسه مجهز به کانکس تجهیزات امداد و نجات شوند.»

او شرایط انتخاب مدرسه برای نصب کانکس را  سند خطرپذیری مدرسه در وضع زرد، داشتن سازه مستحکم، حیاط بزرگ، داشتن مکان مناسب برای نصب کانکس شرایط بعدی نصب کانکس‌های امدادونجات است.

کرمی‌محمدی تجهیزات این کانکس‌ها را شامل تجهیزات امداد و نجات، ابزارهای دستی، تجهیزات ارتباطی و پشتیبانی، تجهیزات و اقلام دارویی، کیف کمک‌های اولیه و مواد خوراکی بیان کرد.

ایجاد و ارتقای آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می‌شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی هنگام وقوع حادثه، شرایط بازگشت هرچه سریع‌تر به حالت عادی هم فراهم شود

او هدف از اهدای کانکس‌ها به مدارس را ارتقای ایمنی و پیشگیری از خطر هنگام وقوع زلزله دانست.«باید توجه داشت این ابزار به‌عنوان یکی از اجزای غیرسازه‌ای مدرسه، نباید موجب مخاطرات جدیدی برای دانش‌آموزان باشد، بنابراین در جانمایی و استقرار صحیح آن باید دقت شود.»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این‌که این کانکس با امضای تفاهمنامه از سوی دبیر ستاد مدیریت بحران هر منطقه به مدیر مدرسه تحویل می‌شود و کانکس تجهیزات امداد و نجات مدرسه، حداقل امکانات لازم برای انجام واکنش اضطراری را در اختیار مدیر و گروه مدیریت بحران مدرسه قرار می‌دهد و  اعضای گروه مدیریت بحران مدرسه می‌توانند از تجهیزات این کانکس در شرایط اضطراری یا در تمرین و مانورها با تشخیص مدیر مدرسه استفاده کنند، گفت: «ایجاد و ارتقای آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می‌شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی هنگام وقوع حادثه، شرایط بازگشت هرچه سریع‌تر به حالت عادی هم فراهم شود.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.