پاکستان موضع گرفت؛ توقف فوری جنگ اوکراین

فرمانده ارتش پاکستان با اذعان به نگرانی‌های امنیتی روسیه در بحث تحرکات ناتو و رویکرد غرب در قبال مسکو، جنگ اوکراین را یک فاجعه بزرگ خوانده و خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» روز شنبه طی سخنرانی در دومین مجمع گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد آخرین مواضع پاکستان درباره تحولات منطقه‌ای، افغانستان، جنگ اوکراین، دیپلماسی اقتصادی، مناسبت با هند، چین و آمریکا را تشریح کرد.

وی با انتقاد از رویکرد جامعه جهانی در قبال وضعیت اسفبار مردم افغانستان و هشدار به عواقب بی توجهی به آن، گفت: جهان به جای تحریم و بی توجهی، به وظیفه اصلی خود یعنی کمک به مردم افغانستان و تعامل مستقیم با حاکمیت جدید این کشور عمل کند.

وی رفاه و امنیت در آسیای شرقی و جنوبی را از اهداف پاکستان دانست و افزود: اسلام‌آباد بر پیروی از دیپلماسی و گفت‌وگو برای حل مناقشات در شبه قاره به ویژه رسیدگی به اختلافات طولانی مدت با هند تاکید دارد.

فرمانده ارتش پاکستان هشدار داد که عدم جدیت برای کمک به افغانستان و ترد حاکمیت فعلی آن فضا را برای بی ثباتی بیشتر در منطقه و جولان تروریست‌ها از جمله داعش فراهم می‌کند.

وی با اشاره تلویحی به آمریکا و هم‌پیمانانش که دارایی‌های افغانستان را مسدود و همچنین درصدد دیکته‌نویسی برای مردم و مسوولان این کشور هستند، گفت: عدم تعادل گزینه درستی نیست لذا آنان به جای تحریم باید تعامل را در دستور کار قرار دهند.

ژنرال باجوا با اشاره به جنگ اوکراین و ابراز نگرانی عمیق پاکستان نسبت به آن افزود: علیرغم نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه، حمله علیه یک کشور کوچکتر قابل چشم پوشی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: غرب باید دنبال چرایی تشدید اوضاع در اوکراین باشد و باید بداند که باید به جای دشمنی، دوستی با مسکو را اولویت قرار بدهد.

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که جنگ اوکراین باید فورا متوقف شده زیرا تشدید این رویارویی نه تنها به سود طرفین درگیر نیست بلکه پیامدهای خطرناک آن متوجه کشورهای درحال توسعه می‌باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.