دوچرخه‌سوار مصدوم روی باربند پاترول!

مصدومیت یک رکابزن در جریان لیگ کوهستان صحنه‌های عجیبی را خلق کرد

در جریان لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان، رکابزن مصدوم به دلیل نبود آمبولانس روی باربند پاترول به بیمارستان منتقل شد.

به قول رییس فدراسیون زمین خوردن و مصدومیت اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است و قطعا هر رکابزن حرفه‌ای چند باری آن را تجربه کرده. رخ دادن حوادث در مسابقات کوهستان به دلیل سختی مسیر احتمال خیلی بالاتری دارد و به همین دلیل در جریان رقابت‌های رسمی همواره از سوی مسئولان آمبولانس و گروه‌های امداد و نجات در محل مسابقات حاضر می‌شوند تا در صورت رخ دادن حوادث سریعا برای رسیدگی به وضعیت مصدوم اعزام شوند.

روز گذشته در جریان لیگ کوهستان بهزاد مرادی، رکابزن تیم هیات قزوین حادثه تلخی رخ داد. با اینکه سایت فدراسیون خبری در این باره منتشر نکرده بود، این دوچرخه‌سوار با انتشار تصاویری از مصدومیت شدید خود و همچنین انتقالش با کمترین امکانات به بیمارستان، از مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل نبود آمبولانس و دیگر امکانات پزشکی در جریان این مسابقات انتقاد کرد.

مرادی بعد از انتشار این پست مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و در مصاحبه‌ای گفت: «متاسفانه آمبولانس در محل مسابقه نبود و دو ساعت تمام من درد می‌کشیدم و منتظر بودم که آمبولانس بیاید. هر چقدر منتظر ماندیم آمبولانس نیامد و در نهایت افراد حاضر در محل مسابقه با آتش‌نشانی تماس گرفتند که ماموران آتش‌نشانی هم سریع خودشان را رساندند، اما امکانات زیادی نداشتند و فقط برانکارد همراهشان بود در نهایت من را روی همان برانکارد گذاشتند و یکی از نفرات خودروی خودش را که پاترول بود آورد من را روی باربند پاترول گذاشتند و به بیمارستان رسول اکرم انتقال دادند».

با وجود اینکه بهزاد مرادی تصاویر مربوط به این اتفاق عجیب را منتشر کرده، رییس فدراسیون دوچرخه سواری واکنش متفاوتی به ماجرا داشته و معتقد است موضوع اینطور که این رکابزن شرح داده، نبوده است. خسرو قمری در واکنش به ادعای مرادی می گوید: «این دوچرخه سوار دو ساعت قبل از اینکه مسابقه شروع شود، به مسیر مسابقه وارد شده و زمین خورده است. وقتی ما می‌گوییم راس فلان ساعت مسابقه آغاز می‌شود، یعنی از آن ساعت به بعد گروه‌های مختلف از جمله آمبولانس و نیروهای امدادی در مسیر حضور دارند. این حادثه در زمانی رخ داده که ورزشکاران مجاز به تمرین نبودند. اگر در زمان مسابقه اتفاقی بیفتد، نیروهای ما با موتورهای چهارچرخ در کوهستان هستند و فرد مصدوم را به آمبولانس منتقل می‌کنند. فدراسیون نباید پاسخگوی اتفاقی که قبل از شروع مسابقه رخ داده، باشد؛ اما من به رییس هیات قزوین قول دادم که فدراسیون هر گونه همکاری را برای درمان این دوچرخه سوار داشته باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.